Hur hade ni gjort? Ny katt!

Grana

Trådstartare
I tisdags fick vi hit en ny katt. Hon är 1,5 år och en otroligt härlig katt. Har ju 3 katter sen tidigare och flera hundar. Hundar är hon van vid och de andra katterna låter henne vara så det går också bra.

Hon var innekatt förut, men fick smak på att komma ut så det är en av anledningarna att hon är här nu. Däremot följde hon med på promenader ibland när fd husse & matte gick ut med hunden.

I natt kom hon på hur kattluckan fungerade och hade gått ut, men hon gick här i trädgården och följde med in igen i morse.
Stängde då kattluckan, men sen ville en av mina andra katter ut och då gick hon ut också. Jag hade koll på henne och hon var ute nån timme sen hämtade jag in henne.
Hur gör jag nu? Hon har ju bara varit här några dagar, men verkar fungera bra med allt.
Hon vill verkligen ut och krafsar på luckan. Skulle ni låtit henne gå ut igen? Verkar ju som hon håller sig här på gården och hon har anpassat sig väldigt bra.
Hon är märkt och ägarbyte är ändrat.

I vanliga fall har jag låtit nya katter vara inne ca 3 veckor, men denna tycker inte alls det är en bra idé ;)

Sv: Hur hade ni gjort? Ny katt!

Jag skulle låta henne gå ut.
Särskilt om någon är hemma under tiden.

Min man släppte ut våra katter DIREKT ur transportbur och ut när vi flyttade hit (jag var minst sagt gramse på honom) men det gick också bra.

Jag skulle låta henne gå ute under uppsikt och vara noga med att mata henne (med något gottigott) när hon kommer in.

Hon har varit ute flera ggr idag.
Vi skulle sen åka bort en sväng så jag visste inte hur vi skulle göra. Men så fort kattluckan är öppen så vill hon ju ut. Hon t o m trasslade in sig i luckan...ja det går :rofl:
Så hon har varit ute i flera timmar och nu ropade jag på henne och hon kom direkt. Nu har hon ätit och ligger och sover.
Blir ju nyhetens behag när de fått gå ut, då vill de ju inte göra annat :)
Men nu känns det bra och jag kommer våga låta henne gå ut när hon vill.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
825
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
944
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
769
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama