P
Penny
Vet inte om jag lägger denna på fel forum nu. Min ponny blev friskförklarad från kotledsinflammation den 13 januari. Har sedan satt igång henne försiktigt med först skritt i drygt 14 dagar, har nu travat och jobbat i form i drygt 14 dagar. Om en vecka skall vi lägga in galopp. Har varit extremt nogrann med att inte pusha och bara ta det sakta. Hon var inte kraftigt inflammerad (märktes inte vid longering eller ridning bara vid låga böjprovet som gjordes för att hon skulle säljas) och har aldrig varit skadad innan. Röntgenplåtarna är jättefina- inte minsta antydan till pålagringar. Nu undrar jag om någon kan tipsa mig om hur jag skall göra. Ponnyn skall säljas - är försäkrad i maximal utökad utan reservationer. Hur länge skall hon vara igång för att man skall se att hon är bra? Vill absolut inte sälja en "skadad" ponny. Just nu står hon hos min tidigare medryttare på Strömsholm så att hon får jobba rätt och bygga bra muskler.Inga tecken på att hon inte är bra. Samtidigt har jag inte råd att hålla mig med två ponnier så länge till(dottern fick sin nya innan denna var såld- urklantigt men det var kärlek där så..... och denna hade ju aldrig vart skadad så jag utgick ifrån att hon skulle gå igenom besiktningen...klantigt jag vet). Ponnyn är nf-sto med elitprem föräldrar och själv är hon AB-prem. Bara tävlad på lokal nivå med bra resultat. Kanonpsyke och en "toppenförstaponny". Skall man dumpa henne till avelsvärdet? Men då kanske hon hamnar hos någon som vill profitera på henne? Eller hålla på henne några månader till? Någon som har något tips?