hur gör ni

H

Heikne

var på dressyrclinic i helgen. utbildning av den unga hästen.
Har kommit en bit med min, hon bär sig skritt, trav, galopp, samlad som ökad, avslappnat och är lyhörd, skänkelvikning, ryggning, framdelsvändning, bakdelsvändning, öppna, sluta.

Fick rådet att bygga upp mer kraft och energi i stegen samt att få ett något luftigare steg, att få henne att vila på steget aningen längre.
han spikade upp de övningar han tyckte passade för det resultat vi vill ha och gav mig bra tips och råd.

Skulle vara roligt att höra vad ni gör för övningar för att nå detta resultat.

mer kraft och energi i steget samtidigt som man vill se luftigare steg och få hästen att vila aningen längre på steget

Sv: hur gör ni

61 dressyrmänniskor har läst , men ingen som har något att säga:confused:

Jag försöker rida upp och ner i skogen då det blir natulig träning för hästen genom klättring osv som stärker honom.
Rider min häst dock väldigt försiktigt än så länge efter en skada, men i ridhuset är det de gamla vanliga som gäller, tempoväxlingar övergångar,fattningar osv som stärker honom. Och så att verkligen rida honom bakifrån så han skjuter ifrån jämt med sina bakben vilket inte är det lättaste bara det.
Även bommar är ju kalas att använda.

går den redan sammlad och ökad trav så har den ju bra med styrka redan...de e väl bara att fortsätta som du gjort innan men med annan itensitet.

hur gammal är hästen och vad har du för ambitioner och mål för hästen /ekipaget??
svårt att kommentera annars.

men ...de e väl bara att fortsätta som du gjort innan för det verkar ju ge resultat...:banana:

Man kan ju också försöka sitta ner så länge som det går vid lättridning. Då får man hästen att vila mer på steget, men du måste vara beredd på att behålla drivningen framåt så att energin samlas upp.

Liknande trådar

Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
4 339
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var det dags för terminens sista ridlektion på ridskolan för mig, och den sista lektionen med fast plats i min ridgrupp. När jag kom...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka