Hur gör man koksaltlösning?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 81 183
Koka salt och vatten. Kan försöka ta reda på hur stora delar.. :bow:

1 liter kokat vatten, 1 matsked koksalt.

Var iaf propotionerna jag fick när jag hade lite infl. i en piercing. För bästa effekt skulle då vattnet fortfarande vara varmt (ej ljummet), men inte så att man brände sig. Bomull ska man ej använda till sårtvätt eftersom det lämnar fibrer efter sig, men det kanske du redan vet... :smirk:

på en flaskan med natriumkloridlösning (koksaltlösning) så står det att den innehåller 9mg NaCl/1 ml, dvs den innehåller 9 gram salt per 1 liter vatten. så om man blandar 9 gram salt i 1 liter vatten så borde det väl bli bra, eller? :confused:

kram :bump:

1 matsked per liter kokat vatten...
annars blir det för svagt...
Kram

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 220
Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 756
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka