Hur gör man en hemsida?

BuenoBull

Trådstartare
JA, som det står; hur gör man en hemsida?? :confused: Man e ju lite trög.. Och när jag ändå håller på; när man tar kort och vill ha copyright på dem, hur gör man då? Dom som exempelvis har en "genomskinlig" text över hela bilden tycker jag är bra. Det syns tydligt att det är copyright på bilden samtidigt som den inte blir förstörd! Nå gott folk, Hur gör man?? :)

// tröga lilla jag :angel:
 
Sv: Hur gör man en hemsida?

vattenstämpel heter det på svenska
finns en tråd om det på detta forum. så kolla lite längre ner :)
 
Sv: Hur gör man en hemsida?

Det där med copyrighten; eller upphovsrätten på svenska. Du är upphovsman till bilden så fort du tagit den och du äger rätten till den även utan att lägga in en vattenstämpel på den. Men sen har det ju i och för sig visat sig att folk kan behöva 'påminnas'.

Det går att bygga en hemsida utan att kunna ett dyft genom att använda de färdiga hemsidor som finns t ex Frontpage.
 
Sv: Hur gör man en hemsida?

http://www.ninetnet.com/

Du kanske inte behöver börja med det värsta först. Här har du en sida som är på svenska och som är skriven av en vanlig människa, dessutom en tjej ;)

Lycka till!
 
Sv: Hur gör man en hemsida?

www.spray.se har bra mallar för att lägga upp en egen hemsida. Ett lätt program för nybörjare, där du jobbar med färdiga mallar där du lägger in texter, bilder och länkar där du vill ha dem. Lika lätt att jobba i som word.
 
Sv: Hur gör man en hemsida?

Dreamweaver är ett bra verktyg för att göra hemsidor! Den lägger inte in så mycket skräpkod heller så jag gillar den! Och Vattenstämpeln kan du lätt fixa i Photoshop!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 044
Senast: Flixon
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 758
Senast: Wille
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: Habina
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 407
Senast: Halona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp