Var ute och fixade i trädgården idag och såg att på min altan, mellan soffan och odlingslådan bakom en kruka, ligger en död fågel. Jag vet inte hur länge den legat där. Jag tycker fåglar är sjukt obehagliga, men förstår att jag behöver ta bort den på något sätt. Jag lider dessutom av tvångstankar (som jag behandlas för) om att jag blir sjuk av bakterier och virus och tvättar händerna orimligt mycket redan, så att hantera en död fågel är en av de värre grejerna jag kan tänka mig. Så hur gör jag för att det ska bli så smidigt som möjligt? Jag har redan rätt mycket panik över detta och känner mig väldigt ovuxen.. Att ta i fågeln är uteslutet och vad jag kan läsa mig till också olämpligt. Så jag antar att det är någon typ av spade som jag behöver ta den med, men jag är ju inte så sugen på använda den till annat sen, som att gräva i rabatterna där jag odlar grönsaker… så hur gör jag?
Lyckades också läsa mig till att vissa fåglar ska anmälas och skickas in? Hur vet jag vad det är för en fågel? Jag kan ingenting, men det ser liksom inte ut som varken en gråsparv eller skata så att säga för det är väl de jag känner igen typ
Och hur gör jag rent där den legat sen?
Lyckades också läsa mig till att vissa fåglar ska anmälas och skickas in? Hur vet jag vad det är för en fågel? Jag kan ingenting, men det ser liksom inte ut som varken en gråsparv eller skata så att säga för det är väl de jag känner igen typ
Och hur gör jag rent där den legat sen?