Hur gör ni med egen gård och barn

johanna_scotten

Trådstartare
Jag och min make har byggt stall och vi ska snart köpa häst. Har haft häst i flera år innan men valde att ta en paus när jag fick barn. Hästen jag hade förut hade jag inackorderad i olika stall förut. Jag skulle gärna vilja ha tips på saker som är bra att tänka på och olika lösningar gällande att ha hästen hemma. Vi kommer ska bygga egen belyst ridbana och jag ska ha 1 inackorderad i stallet.

Tacksam för olika praktiska tips!
 
Sv: Hur gör ni med egen gård och barn

Jag och min make har byggt stall och vi ska snart köpa häst. Har haft häst i flera år innan men valde att ta en paus när jag fick barn. Hästen jag hade förut hade jag inackorderad i olika stall förut. Jag skulle gärna vilja ha tips på saker som är bra att tänka på och olika lösningar gällande att ha hästen hemma. Vi kommer ska bygga egen belyst ridbana och jag ska ha 1 inackorderad i stallet.

Tacksam för olika praktiska tips!

Gör allting lätt! Och tänk på att ha staket så att barnen inte kan komma in till hagar/stall om inte du är där. Inga boxlås som lätt kan öppnas, inga borstar,piskor, grimmor som barnen kan nå. Tänk barnsäkerhet fast i stallet:)

Mina är 1½ resp3½ och vi letar gård. Vi har bestämmt redan nu att trots att vi bor mitt på landet så ska vi ha staket runt huset och inte runt stallet. Då kan man lugnt "släppa" ut barnen i trädgården och vet att de inte kan råka gå in i hästarnas hage, eller öppna till dem.

Sen älskar mina barn hjälpa till i stallet. SÅ skottkärra, grep och spade i deras storlek är ett måste:D Har även märk att kraftfoder är väldig intressant;) SÅ tunnor man kan stänga är bra att ha hehe. Tänk även på förvaring av strö/hö så att barnen inte kan komma åt det! Kan bli hemska olyckor om det trillan ner på dem:/
 
Sv: Hur gör ni med egen gård och barn

Bygg praktiskt och se till att ha bra rutiner som gör livet enkelt :)

Tex vatten och gärna varmvatten i stallet som inte fryser så du slipper kånka från huset.
Gräv gärna ned vatten ut till "vinterhagen" och investera i en thermobar med flottör så den fyller på sig själv.
Fri tillgång, smh-nät, fodergrindar mm är bra lösningar som gör att du inte måste fodra hästarna i tid och otid utan det räcker om du fixar det max 1 gång om dagen.

Kommer inte på mer just nu, återkommer om det ploppar upp fler ideér.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: valy
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 653
Senast: Blyger
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 063
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 831
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp