Hur gör man ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

marieka

Trådstartare
min son vill inte gå till dagmamman. Det är krig varje morgon och eftersom jag jobbar natt är jag trött o hungrig när jag kommer hem på morgonen= kort stubin. :( Jag vill inte bli arg men kan inte hjälpa det. Jag har frågat om det har hänt något och han säger att 2 av de andra barnen inte är snälla mot honom. Det skär i mitt mammahjärta och funderar på om det kanske är dax att byta till dagis? Jah har funderat på det iallafall eftersom jag vill att han ska få mer kompisar innan skolan börjar (rel. nyinflyttade på denna sidan stan) HUr ska vi göra?
 
Sv: Hur gör man ?

*been there, done that* :crazy:


Om jag var som du skulle jag prata med dagmamman och be henne hålla koll på detta. Det kan ju snabbt avhjälpas, menar jag, och har ni tur så kan det sluta med att barnen blir bästa kompisar..
 
Sv: Hur gör man ?

prata med dagmamman!
Vår son ville inte gå till dagis en sväng för ett år sedan, och då pratade vi med personalen, som redan antytt att det var nått mellan vår son och en annan kille. Visade sig vara att vår son fick "stryk" av den andra killen, i stort sett varje dag... :cry:
Men de arbetade ju givetvis på det, men efter våra påtryckningar blev det ju ännu mer och det gick över på nån vecka och efter det har det varit toppen igen!
Är det en bra dagmamma så borde hon ju uppfatta vad som händer!
 
Sv: Hur gör man ?

Prata med dagmamman! Hör vad hon har att säga om saken. Om hon jobbar för att få en ändring i gruppen. Och hur hon isf gör.
Ifrågasätt utan att anklaga och tala om hur du vill ha det.

Vi hade problem när vår femåring började på nytt dagis i höstas. Han blev inte insläppt i gruppen, de andra barnen ignorerade honom, nekade honom att vara med i leken, svarade inte när han hälsade osv. Han hade ont i magen och grät när vi gick till dagis :cry: Och jag grät när han inte såg...

Hur som helst, jag pratade med personalen, som sett att det var problem men inte insett hur illa det var för vår pojke.
De började aktivt jobba med att få ihop barngruppen, genom att prata om kamratskap och "lära känna" lekar och liknande. Dessutom pratade personalen med föräldrarna till de andra barnen så att de visste om problemen. Då kunde också föräldrarna spinna vidare med sina barn genom att prata om hur man gör med kompisar. Att alla är välkomna osv. Jag tog också kontakt med andra föräldrar så att vi kunde träffas med barnen utanför dagis.
Idag fungerar det jättebra och han trivs på nya dagis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 243
Senast: Blyger
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 972
Senast: mars
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 851
Senast: lundsbo
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 287
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp