hur gör man med analys..?

Glimten

Trådstartare
Hur gör man för att skicka in en analys, vart skickar man, hur lång tid tar det och hur mycket kostar det?
Jag vill verkligen att min häst ska äta analyserat hö nu när hon flyttar så jag tänker betala det själv, förut så har vi alltid köpt redan analyserat hö.

Så nu vill jag veta precis allt så jag kan fixa det här på måndag! ;)
Ska lämna hästen i morgon och fick även ta med mig prover från olika balar då och förhoppningsvis så ville någon mer dela med mig.

/ Martina
 
Sv: hur gör man med analys..?

Jag brukar skicka till www.analycen.se men det finns någon firma som heter Hjortens lab också, har för mig att de är snäppet billigare.
På hemsidan beställer du emballage som du får hem med posten. I den påsen stoppar du ner höt tillsammans med ett beställningspapper du får, där du fyller i vad du vill ha för analys osv.
Jag har betalat 605 kr för mj, smrp och mineraler vid höanalys hos analycen.
Svaret har som mest dröjt ca 2 veckor har jag för mig.
 
Senast ändrad:
Sv: hur gör man med analys..?

Detta har Sweet tipsat mej om på annan tråd, hoppas Sweet har överinseende med mitt inhopp och ser det som att jag är läraktig... ;)


"Hjortens lab eller Analycen utför analyser på grovfoder.

Man kan även vända sig till granngården butikerna och lämna in sitt grovfoder där för analys. De skickar vidare grovfodret till Analycen.

Hjortens lab är nog billigare än Analycen som tar lite drygt 500 kr för Protein,MJ och mineralanalys."
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 955
Senast: Twirro
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 666
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 594
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp