Äger2hästar
Trådstartare
Hej!
Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump
Jag har iallafall aldrig gjort något liknande innan.
Vad ska man ha på sig?
Vad ska man använda för utrustning?
Måste man ha handskar, kavaj, vita ridbyxor .mm?
Vilken höjd ska man välja?
Jag skulle säga att jag är hyfsat ny inom hoppning! 2-3år har jag helt på med den grenen. Jag tränar inte för tränare men jag har en väldigt smidig häst som inte tvekar om man säger så
Jag brukar hoppa mellan 60-1m men har aldrig hoppat en lång bana den längsta banan har varit 5 hinder nu är de 8
Om en månad är de tanken att jag ska tävla en p&j med min andra häst
Är de hårdare regler på utrustning då? Måste man ha väst?
Hur får man i pogramet i huvet på en månad jag har absolut aldrig varit intresserad av dressyr men nu slog de mig att hästen jag har är väldigt lätt att sitta ner i alla gångarter så varför inte prova, då har man ju en sak mindre att tänka på
Ska man välja:
Svår Skritt och trav klass
Eller
Lätt trav och galoppklass
Svara gärna på tråden med era erfarenheter och vad ni tyckte va de svåraste att veta och vad som kan vara bra att veta
Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump
Jag har iallafall aldrig gjort något liknande innan.
Vad ska man ha på sig?
Vad ska man använda för utrustning?
Måste man ha handskar, kavaj, vita ridbyxor .mm?
Vilken höjd ska man välja?
Jag skulle säga att jag är hyfsat ny inom hoppning! 2-3år har jag helt på med den grenen. Jag tränar inte för tränare men jag har en väldigt smidig häst som inte tvekar om man säger så
Jag brukar hoppa mellan 60-1m men har aldrig hoppat en lång bana den längsta banan har varit 5 hinder nu är de 8
Om en månad är de tanken att jag ska tävla en p&j med min andra häst
Är de hårdare regler på utrustning då? Måste man ha väst?
Hur får man i pogramet i huvet på en månad jag har absolut aldrig varit intresserad av dressyr men nu slog de mig att hästen jag har är väldigt lätt att sitta ner i alla gångarter så varför inte prova, då har man ju en sak mindre att tänka på
Ska man välja:
Svår Skritt och trav klass
Eller
Lätt trav och galoppklass
Svara gärna på tråden med era erfarenheter och vad ni tyckte va de svåraste att veta och vad som kan vara bra att veta