Hur gammalt hö är okej

Barbabelle

Trådstartare
Jag har en del hö kvar från sommaren 2021. Förvarat inomhus torrt i en lada. Det höt längst ut är fräscht, har fin färg vad vi har kunnat se och luktar gott

Är detta hö okej att ge till häst? Det har ju förlorat energi men det borde väll vara lite energi kvar? Jag kan inte jättemycket om detta.

Jag har en del hö kvar från sommaren 2021. Förvarat inomhus torrt i en lada. Det höt längst ut är fräscht, har fin färg vad vi har kunnat se och luktar gott

Är detta hö okej att ge till häst? Det har ju förlorat energi men det borde väll vara lite energi kvar? Jag kan inte jättemycket om detta.

Hö som förvaras okej tappar varken energi, protein eller mineraler - det som kan påverkas är innehållet av vitaminer. Och den hygieniska kvalitén såklart, men om höet doftar gott och inte dammar ska det vara helt okej att ge!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 855
Foder & Strö Har en fundering om äldre hö. Där jag bor har i stort sett ingen fått in något hö än och jag börjar få lite panik då jag fodrar med hö...
Svar
9
· Visningar
6 220
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hejsan! Jag undrar åt en bekant (men givetvis nyfiken själv) som inte är sådär "haj" på datorer osv, så jag söker svar bland andra...
Svar
16
· Visningar
2 245
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Min häst kommer förmodligen att byta ställe nu, från uppstallning till lösdrift. Jag funderar på hur jag ska göra med maten på...
Svar
18
· Visningar
1 946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

• Det här med muskelskador...