Hur gamla blir fiskar?

Fideli

Trådstartare
Det är förstås olika för olika arter, men är det någon som vet "genomsnitts-ålder" på de vanligaste akvarie-fiskarna, eller finns det någon sida på internet där man kan ta reda på det?

ehm, ingen aning.. men därimot så har ja några svarta neontetrer hemma hos mor, o de har vatt där sen 2001! oj, de va en del år.. hehe.. men dom är oxå gammelgäddorna i akvariet.. :D

Guldfiskar kan bli 20 år, men sen finns det de som bara lever en säsong. Det beror så väldigt mycket på art och vilken biotop de kommer från. Generellt så lever kallvattenfiskar längre.

Jag var in i en akvarieaffär för att köpa ett par nya zebrafiskar och de var lika stora som mina, som jag har haft i ett år. Om det är så att zebrafiskar bara lever 1-2 år så känns det ju väldigt idiotiskt att köpa redan "fullvuxna" fiskar om du förstår vad jag menar.
Det var därför jag började fundera på hur gamla fiskar egentligen blir.
Jag köpte inte zebrafiskarna, jag ska åka till en annan butik där jag vet att de har småfirrar.

Liknande trådar

Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: ufot
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: skogaliten
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: bobbbo
·
Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka