hur fungerar detta bettet?

Buck

Trådstartare
letade som många andra nu igenom hööks rea ^_^ och hittade detta bettet,
Artikelnr 500568. undrar nu hur det verkar, blir det som ett helt vanligt tredelat med lång smal mitt del, blir det som tex ett pessoa magic att det låser sig eller blir det rom ett rakt bett men att alla 3 delarna kan röra sig oberoende av de andra?

har ett 3delat magic bett som hästen trivs på i hoppningen, har fundrat på ett rakt eller magic till dressyren också men backat för priset när hon går ok på det vanliga 3delade.

Sv: hur fungerar detta bettet?

Kopia på ett Billy Allen.

Det är som ett rakt men svagt rörligt och går att "vrida" var sida för sig så att säga, tack vare leden i mitten.
Tar du i båda verkar det som ett rakt ungefär. Kan ej vika sig.

Jag köpte det. Som sagt, funkar som ett rakt bett ungefär, fast jag upplever det som något skarpare tack vare de stora ringarna. Min häst gillade det.

kan inte alls förklara hur det funkar men båda mina hästar älskar det trots att den ena är trög som gatan och den andra väldigt framåt och tiger, det var som en uppenbarelse på min starka kallblodskille :)

den har redan sålt slut i 12,5 tyvärr XD. kollade på den senast i går kväll men för det priset så var det ju klart att det skulle säljas slut fort :p

Liknande trådar

Utrustning Har ni några tips till bett till känslig häst? Min häst har ett sprengerbett, dynamic med d-ringar, vilket fungerar bra men upplever att...
Svar
7
· Visningar
2 325
Senast: user19728
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny häst. Han är från Holland och jag har inte så mycket info på vad han har gjort innan. Ett problem vi har...
Svar
2
· Visningar
1 020
Träning Jag har en kluring jag inte vet vad det beror på. 5 årig kallblodstravare, riden sedan augusti förra året. Genomgången av både...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Sporthorse
·
Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka