O

Osis

hur fort går det i ett tävlingslöp?
hur gammal får en galopphäst vara? :confused:
:banana:Mari :bump:

D går fort i ett tävlingslöp.. Hehe, beroende på ålder, klass, underlag, distans osv.

Hästen får starta fr. 2 års ålder och avslutar oftast karriären vid 6-7 år, sker tidigare och senare också, (har ngr 13-14 åringar som löper regelbundet) sen finns det ingen viss ålder då hästen måste avsluta sin karriär.

Vad märkligt! Travet är reglerat till 10 år för ston och 12 för hingstar/valacker.. Trodde det var något liknande inom galoppen.

Jo, jag tycker det borde vara som inom travet, men så e d icke...

Mamma Mia, vad fort :crazy:
Kan då inget om galopp jag, men jösses :D

/Frida

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
356
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Pilot
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: bobbbo
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama