Första två betalade pappa. 12 000 kr 1972 (läromästare, B-ponny) och 4500 kr 1974 (vanvårdad 2-årig korsningsponny nära döden).
Första stora hästen köpte jag själv 1991 för 5000 kr (kbltravare). Hade sparat ihop själv. (jag var 13 år).
Arabvalacken köpte jag på avbetalning (som senare blev gratis iom att han hade dolda fel och istället för att häva köpet fick jag hästen). Kostade 20 000 kr.
Tredje hästen kostade 30 000 kr och köptes på avbetalning. Hon fick dock tas bort innan hon var slutbetald men då löste livförsäkringen ju ut.
Fjärde hästen kostade egentligen ingenting i inköp. Tog ett sto dräktigt 7:e månaden på foder, och fick behålla fölet. Dock har ju stoet kostat i foder och allt sådant, och fölis har vid 6 månaders ålder kostat 15 000 kr EXKLUSIVE veterinärvård..
Ang spara ihop..jag har inte möjlighet att spara ihop sålänge jag har häst. Och jag vill inte ara utan häst ett år för att spara ihop
Nu planerar jag inte att köpa någon mer häst, men om dte går åt helvete med valackens skada så löser hans livförsäkring förhoppningsvis ut och då tar jag de pengarna. Men jag hoppas an ska kunan fungera i någon form iaf så jag slipper det.