Hur får man hästen att dricka ur vattenkoppen?

Sv: Hur får man hästen att dricka ur vattenkoppen?

Nu är det gjort, hon har vattenkoppen uppfylld och ingen hink. :nailbiting:
 
Sv: Hur får man hästen att dricka ur vattenkoppen?

Jag bytte till flottörkoppar.
inte för att de inte kunde trycka utan för att den ena stog o tryckte utan att dricka...
Nackdelen är att man måste göra ren den mer noga. Eller är lite krångligare att göra ren.
 
Sv: Hur får man hästen att dricka ur vattenkoppen?

Just de det var så dom hette flottörkoppar. ^^

Bra alt istället för hink men som du säger man får göra rent dom ofta...
 
Sv: Hur får man hästen att dricka ur vattenkoppen?

Min kan dricka ur vattenkopp om där absolut inte finns något annat. Men då vet jag att han helst inte dricker = han får i sig för lite vatten. Så jag har köpt ett rektangulärt kar som rymmer ca 60 liter och fyller det upp till hälften. Den är nästan tömd varje dag plus att han dricker ute i hagen också. Men sen är han lite fjantig och vill inte bli blöt om näsan. Hade det funnits sugrör till hästar hade min haft det varje gång han drack... :meh:
 
Sv: Hur får man hästen att dricka ur vattenkoppen?

Men häst fattade inte det där med vattenkopp. Jag fick se till att alltid spola fram vatten ur vattenkoppen i början. Tillslut så fattade han att bara han stoppade ner nosen där kom det vatten ! Se även till att alltid ha vattenkoppen ren :)
 
Sv: Hur får man hästen att dricka ur vattenkoppen?

Hoppas att det gått bra :)

Jag har alltid hink i boxen även om jag har vattenkopp, just för att de ofta dricker för lite ur kopparna. Enda gången jag tar bort hinken är sommartid då hon av nån anledning ratar hinken, blir bara ett onödigt diskande och uthällande av vatten för mig.

Men det är ju klart en fördel om dom kan använda en vattenkopp ifall man tillfälligt är nånstans där bara kopp finns.
 

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 017
Hästvård Hejsan! I lördags eftermiddag fick min ena häst gaskolik. Antagligen beroende på att hon äter metacam för knä- och kotledsinflammation...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: svea
·
N
Foder & Strö Min häst är 7 år och har alltid haft vattenhink. Han har stått på ställen som har vattenkopp, men ändå haft vattenhinken och druckit ur...
Svar
7
· Visningar
2 716
Senast: Naggur
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp