Hur får jag tyst på kattskrället! :D

I

Icka

Lillkillen, närmare bestämt 10 månader har nog börjat bli könsmogen och har går omkring och skriker kvällarna igenom. Nu är det ju så att jag vill hålla honom fertil för att förhoppningsvis ta en kull efter honom (ta det lugnt alla, han är både renrasig, skall vet. undersökas och ställas ut flera gånger ;)) och jag vill därför inte kastrera riktigt än.

Tänkte bara om det finns några knep för att få tyst på honom. Han låter så ynklig och jag tycker så synd om honom när han skriker :(
Kanske finns någon magisk leksak eller liknande? eller inte...

Sv: Hur får jag tyst på kattskrället! :D

Välkommen in i leken... ;) Men har han hållit tyst ända tills nu, vilken lyx! :eek: Min har ju skrikit nu i några månader... Och han låter riktigt ynklig. Tycker dock att det blivit bättre nu på sista tiden men jag kan ju inbilla mig också. Det enda som hjälper är att stänga in honom i rummet där man befinner sig för då har han inte så stort utrymme att leta efter tjejer på. :D Tyvärr har jag inga bra tips.

/Erica

Haha jaa han har vart tyst ganska länge ändå tycker jag! Nu var vi dock ute på en liten kvällspromenad (2:a gången han är ute i sitt nyinköpta sele och flexi) så nu däckade han ute i hallen. Hoppas natten blir lugnt! :D

min kattpojke ca 11 månader skriker också väldigt mycket. Väldigt jobbigt att lyssna på. Tror att han är rastlös. Köpte en laserpekare förra veckan och den tar slut på honom helt.. Skitbra.
Han springer som en galning efter den och efteråt blir han jättetrött och jag sover ostört numera..:idea:

FUnkar säkert jättebra om man har en katt som KAN springa haha! Min kisse är helt värdelös både på att springa och hoppa och ändå är han inte överviktig :D

jag fick höra om ett tipps som iaf tystar katten en liten stund och det är att bada stackarn!:devil:

Ja, det tipsade min uppfödare om också, dvs duscha honom sent på kvällen när hon ville sova så han fick fullt upp ett tag med att tvätta sig. Tyvärr funkade det bara i ett par dagar så det var nog inget bra långsiktigt tips.

/Erica

Liknande trådar

R
Övr. Katt Har en honkatt som bara är 5 månader. Hon är innekatt just nu i en stor villa. Tanken är att hon ska få gå ut om några månader, (kommer...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 397
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 321
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 437
Senast: Mahonia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama