Hur få tag på bra privatinstruktör?

Dentaku

Trådstartare
Hade tänkt att äntligen ta itu på allvar med de problem min hund har med hundmöten. Det har blivit mycket bättre, men jag känner att jag behöver hjälp för att vi ska komma ännu längre.

Problemet är att ingen av de två brukshundklubbar jag kommer att träna på har några egna annonser om privatlektioner, utan jag får isf själv sätta upp lappar på anslagstavlan. Vilket jag naturligtvis kan göra, precis som jag kan ringa på någon av de otaliga annonser som finns på hundsajter. Men jag vill gärna ha referenser från någon som anlitat personen ifråga eftersom det verkligen känns som en djungel. Jag behöver verktyg för att visa min hund att jag är en trygghet även när det finns andra hundar i närheten, inte få höra vilken usel hundägare jag är som inte lyckats nå dit än(och ja, tyvärr har jag stött på instruktörer med den attityden).

Finns det något ställe där folk tipsar varandra om hundrelaterade saker? De flesta forum brukar ju vilja undvika rena tips-trådar med tanke på risken för reklam.

Sv: Hur få tag på bra privatinstruktör?

Jag vet en hundtränare som håller privatlektioner, mycket fina omdömmen.
Pmar namn och mailadress.

Sv: Hur få tag på bra privatinstruktör?

Ja jag gick för en kvinna på Järfälla BK, hon verkar däremot inte aktiv längre i kursandet.
Den andra instruktören, som jag fick kanonhjälp av, är jaktretrieverinstruktör och håller kurs i apportering ute i skogen.

Dentaku:
Jag vet inte om någon av dem är vad du behöver till din vovve tyvärr.
Men jag har någonting på tungan som jag försöker komma ihåg...

Ja jävlar! En i samma kurs som mig har en hund som var väldigt stressad, alltid uppe i varv och prillig. Utåtagerande och skulle "sköta allt själv". Hon hade gått en kurs som enligt henne var guld värd, den handlade om hur man lugnar sin hund, arbetar på kontakten och förtroendet.
Hennes hund var som min Billie (och ni har väl bilden klar om hur hon var) fast VÄRRE och nu på kursen såg jag hur hon hade en liten rutin som fick hunden att slappna av på tre sekunder och belåtet sätta sig bredvid sin matte och överlåta kontrollen till henne.
Helt utan tvång, press eller hårda ord.

Jag PM:ar länken till dig Dentaku, kanske kan det vara något för dig. Fast då får du åka iväg över en helg eller nåt på intensivkurs (kanske följer jag med dig också).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka