hur få tag i skaklar?

Sv: hur få tag i skaklar?

det beror först o främst om det skall vara u skaklar eller fimmelstänger.det är ofta problem med skaklarna borta eller skadade .Det är klart att det går att göra dom är ju gjorda .Oftast är det bättre att köpa lämpliga ämnesrör och böja bra skakelämnen i trä är ovanliga nu för tiden,ingen hugger sådana.vad är det för skaklar som behövs.

Hm ja det var en bra fråga, "vanliga" skaklar som ska sitta på en korgsläde och passa ardenner:) Kan man köpa färdiga rör och använd som skaklar?

rekade,ledade eller lösa skaklar? Vad är skillnanden igentligen och vad lämpar sig bäst för släde?

slädarna är gjorda med olika fästen .Dom lösa bla kallade för fimmelstänger,dom sitter ring eller krok på översidan av meden på var sida.Rekade skaklar sitter fast mitt på aksålen eller tvärslån längst fram alltid använd på timmerkälkar.Fasta u skaklar sitter med 2 fästen på tvärslån fram på bls jämtskrinda.Eller ofta på framkant meden högt upp med ett fäste på varje med.Sedan finns det nog fler av mig okända utföranden.hoppas jag utrykte det begripligt. vad har du för släde.?

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
625
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 913
Senast: Frida.G
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
641
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
998
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17