Hur få hundvalp respektera andra husdjur?

Gabbi

Trådstartare
Nu har ju min (eventuella) valp inte ens fötts ännu, men om det blir en valp till mig måste det snabbt läras in att fåglarna rör man INTE!

Jag har många vänner som har fåglar och hundar som husdjur, och jag vill såklart att det ska bli lika harmoniskt här som det har varit hos dom.

Jag har en meyers papegoja som är min lilla solstråle, en undulat och två zebrafinkar. Finkarna flyger oftast i avskärmat rum när de är utanfför buren, så dem är jag inte så orolig för, men undulaten och meyersen är oftast med oss kvällstid i stora rummet.

Hur introducerar man dem bäst för varandra? De kommer aldrig vara ute tillsammans utan min övervakning, men det kan gå så snabbt. Lillundulaten dimper ner ibland när han blir trött, och på golvet är han ju dels helt utan försvar, och när han kommer farande kan det ju bli ganska överraskande för en liten valp.
 
Sv: Hur få hundvalp respektera andra husdjur?

måste först får fråga vad det är för ras?

kanske inte så bra med en hund med jaktinstingter å så. men vilken ras som helst kan ju ta en fågel. min pappas samojed tog en höna. men han va 4 år då tror jag å aldrig sett en höna förr. å hönorna va ju vana med hundar så dom gick runt å pickade i godan ro.

Men jag tror inte att de blir några problem om dom får umgås mycket från första början. och va noga med att visa vad som är okej och inte.
 
Sv: Hur få hundvalp respektera andra husdjur?

Jag har inget riktigt bra råd förutom att ha dem under uppsikt tills du litar på dem. Med våra djur så har det (peppar, peppar) bara löst sig.
Jag har lämnat kanin, papegoja, katter och hund lösa hemma utan att vara orolig.
 
Sv: Hur få hundvalp respektera andra husdjur?

Kan du inte fråga dina vänner hur dom bar sig åt?
 
Sv: Hur få hundvalp respektera andra husdjur?

Jo, det ska jag självklart göra nästa gång jag springer på dom. Men fler åsikter skadar inte, tänkte jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp