Hur få bort främmande katt?

Linda.B

Trådstartare
Har fått en främmande katt på gården - Som anser att han bor här. Pinkar revir, slåss med & jagar vår egen katt som nu varit borta sedan fredag.

Snälla katter får gärna komma hit, men denna är inte snäll och det är trist att ens egen katt ska tvingas hålla sig borta. Finns något effektivt sätt att skrämma iväg han? Hundarna har satt efter honom några gånger men det verkar inte avskräckt honom.

//Linda

Sv: Hur få bort främmande katt?

Om du har möjlighet och lurpassa på katten så kanske en vattenslang, med ett sånt där pistolmunstycke där du kan reglera trycket. Hoppas du blir av med den,

Sv: Hur få bort främmande katt?

*kl*

Följer tråden och hoppas på tips…
Hade en riktig elaking till katt som strök omkring här förra sommaren, klådde upp min ena katta så att vi fick ta henne till vet…:cry: har dock inte sett den på mycket länge nu…
Min nuvarande ”främmande katt” är visserligen snäll men han gör sitt bästa med att flirta upp min 2åriga kastrerade hona samt att jag har kommit på honom ett par gånger med att vara inne i huset (smiter in när fönster/dörr är öppna) och jag har känt lukten av att han pinkat revir etc.:mad:
Hade gärna blivit av med honom, trots att inte klår upp mina katter…

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 121
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 486
Senast: Breaktown
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 544
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar