pepp

Trådstartare
slutar man bita på naglarna?
Det är äckligt, ohygieniskt och ser hemskt ovårdat ut.

Samtliga av mina naglar är sisådär 4 mm långa :meh:
Har testat stopp och väx, men det biter (haha) tyvärr inte på mig.
Försöker sysselsätta mig så gott det går då jag märkt att det är när jag är uttråkad jag gör det. Gör det även vid stress/nedstämdhet och när jag ex. ser film/sitter vid datorn.

Har bitit så länge jag kan minnas, men jag har lyckats spara ut dom några få gånger till normal, fin längd. Hur det gick till vete gudarna, nu är dom ju likförbannat borta igen :banghead:

Har väldigt sköra naglar då jag är i vatten med händerna hela dagarna...

Vantar dygnet runt? :D
 
Sv: Hur F*N

Försök fixa naglarna så ofta det går.
Måla och håll dem fina, fina när det blir en spricka, fixa dem så fort lacket blir fult osv.
Det är mycket tråkigare att bita på fina naglar :p
/fföredetta nagelbitare
 
Sv: Hur F*N

Jag är notorisk nagelbitare, och det enda som fungerar för mig är nagellack.
Då kan jag pilla med det i stället för att bita på naglarna. Om jag tvunget måste ha fingrarna i munnen så påminner det mig om vad jag inte ska göra och i värsta fall kan jag skrapa bort nagellacket med tänderna. Men det går ganska snabbt att vänja sig av vid det. Och det tar inte så lång tid förrän naglarna börjar växa ut, och då kommer den ljuva känslan av "Men åååh, kolla vad duktig jag ääär!" som håller motivationen uppe. :)

Och nagelfil!
Nagelfil = bästa vännen.
 
Sv: Hur F*N

Det som har fungerat för mig är att först få lov att bita på den ena handen, men inte den andra. När det känns bra så får man bara bita på ett finger. Från det fingret gäller det sen att ge sig fan på att det ska gå! Vid det läget har man dock trappat ner det så pass mycket att det är hyffsat lätt att bara sluta. :)
 
Sv: Hur F*N

Jag har bitit sen jag var pytteliten.. gör förlängningar i akryl och då växer dom ju och blir långa under.. biter inte när dom väl är långa :)
Blir det däremot en flisa i dom så måste jag fixa direkt och fila till kanten annars river jag sönder dom:o

Har tunna naglar så jag har förstärkning på dom och det funkar bra :)
 
Sv: Hur F*N

Just nu "kan" jag ju inte ha nagellack på dom, det skulle ju se bedrövligt ut :o

Har faktiskt gjort som du skriver Isituss och haft lillfingernaglarna som "bitnaglar" och låtit dom andra växa ut, men det har bara slutat med att alla ryker till slut..

Akryl har jag testat och det funkar ju! Dom biter jag inte på då dom är så pass hårda och mina egna naglar hinner växa ut. Dessvärre har jag inte råd att lägga 500 kr/månad på naglar för tillfället, annars hade jag gjort det igen :)

Ska testa ha med en nagelfil på jobbet och ha den i fickan så kan jag sitta och fila lite ojämnheter istället för att gnaga bort dom!
 
Sv: Hur F*N

Har tänkt köpa sånt där nagelstärkningsmedel, men vilket är egentligen bäst? Har nåt från Sally Hansen? nu som jag inte tycker funkar så jättebra...
 
Sv: Hur F*N

Jag har Trind vilket funkar jättebra men vissa reagerar på det.
Har nyligen köpt ett som heter Duri Rejuvacote, som jag håller på och provar. Läst mycket bra om det och är nöjd so far. Kostar 67:- ink frakt på ebay! :)
 
Sv: Hur F*N

¤ Alltid nagellack, oavsett hur fult det råkar bli =) Då kan u påminna dig om hur jobbigt det är att sitta och lacka nytt!
¤ Varför biter du? Jag kom på mig själv med att bita när jag var stressad, och slutade av den anledningen (Nu fixar jag med håret och "borstar igenom det med händerna hela tiden istället...)
¤ När du börjar bita, gör nått annat! sminka dig? Borsta håret? klappa händerna? Gör en sitt-up/armhävning?

//Jossan, nagelbitare 5-23 år, nu med 1-2 cm naglar =)
 
Sv: Hur F*N

För mig hjälpte det när jag flyttade utomlands och började jobba i stall, naglarna var alltid så äckliga att det bara inte gick att bita på dem och sen var jag avvand :D
 
Sv: Hur F*N

Antibit för hästar! Spray alltså. Det funkar i flera dagar. Liten varning dock för att röra i frukt/mat oavsett hur mycket du tvättat händerna, smaken sitter i.
 
Sv: Hur F*N

Jag bet även förut när jag var i stallet som mest :o

Tack för alla era tips, nu är naglarna verkligen hemska (ni skulle nog dö äckeldöden om ni fick se en bild) och ömma.
Har borstat, smort in med hudkräm och nagelstärkaren jag har hemma, nu ska genomskinligt lack på så får vi se. Jag vill ha naglar till sommaren, jag vill kunna klia min karl på ryggen :D haha
 
Har samma problem här, men har liksom gett upp :grin: När jag hade såna falska som var färdigt klister i upptäckte jag f*n hur svårt det var med mobilen då, så ibland är det ju liksom praktiskt med korta naglar :angel:

Jag tror att jag biter naglarna när jag är uttråkad eller har inget att göra med fingrarna och/eller munnen :o

Nagellack funkar inte för mig, börjar bara gnaga bort det när någon minsta bit är borta och har också provat stopp och väx - men bläää man fick ju smaken i munnen när man ville smaka på något annat :yuck:

Så nu biter jag snarare några naglar i taget och försöker bevara de som har lite mer än de andra, men jag vet att de försvinner snart de också :D
 
Sv: Hur F*N

Antibit för hästar! Spray alltså. Det funkar i flera dagar. Liten varning dock för att röra i frukt/mat oavsett hur mycket du tvättat händerna, smaken sitter i.

Eller "krubbnix" kanske kan fungera, fast några hästar tycker ju det är smaskens...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp