Hur dum får man vara?

Sv: Hur dum får man vara?

OUCH!!!!! Den första ser SMÄRTSAM ut!

Nog för att man inte ska hålla på som nån idiot bakom dom, men borde inte hästen varnat mer innan den sparkade? Det där kom utan förvarning för mig, jag brukar ändå vara hyffsat ok på kroppspråk.. missade jag varningarna?

Jag har varit allmänt galen.. satt på en häst i en hage utan någon utrustning alls (hade hjälm) och en hovslagare hoppade upp likadant på den andra hästen och satte av med hårda skänklar.. blev gakkop över stock och sten och hopp över en lite bäck..

Har kört en gammal shettis med barnvagn istället för rockard.. och..utan riktig sele..eller träns (grimma) Galet, men kul! Och uppskattat av den understimulerade ponnyn.. skulle nog inte göra om det idag..x)

Har hittat på mycket dumheter faktiskt..

Jo, jag vet, har för mig att ngn sa att han dog, eller var det ngn annan utav dessa filmer:crazy:

Har kört en gammal shettis med barnvagn istället för rockard.. och..utan riktig sele..eller träns (grimma) Galet, men kul! Och uppskattat av den understimulerade ponnyn.. skulle nog inte göra om det idag..x)

Har hittat på mycket dumheter faktiskt..

Ha ha man gjorde mkt konstiga/roliga saker när man var liten, tur att det aldrig hände ngt allvarligt:smirk: När vi var små stack vi ut på våran små ponnier och var borta tills det blev kväll, red in till samhället och lekte cowboysare :D

Fast det var bara några år sen.. :crazy: Jag gör fortfarande galna saker.. x) Fast inte riktigt som det..

ooh, vill jag med göra..XD Inte i samhället kanske..

OUCH!!!!! Den första ser SMÄRTSAM ut!

Nog för att man inte ska hålla på som nån idiot bakom dom, men borde inte hästen varnat mer innan den sparkade? Det där kom utan förvarning för mig, jag brukar ändå vara hyffsat ok på kroppspråk.. missade jag varningarna?

Hästen varnade... om du tittar precis innan han går därifrån och drar pinnen över hästens bak ser du att den reagerar. Sedan går mannen till "attack" mot hästens bak = den blir rädd och försvarar sig.

Håller med.
Dessutom kan man inte räkna med att en häst varnar om den tror att den blir anfallen, då smäller det ju bara.
En häst brukar ju knappast varna rovdjuren.. :angel:

hmm självförvållat.. haha...
den som är dum nog att göra så får helt enkelt skylla sigsjälv.
specielt han med den bruna hästen, hästen va ändå tydlig med att den inte gillade närvaron...

den som sig i leken ger, får då leken tåla och konsekvenserna

Har fått spark i skallen(kanske därför jag är som jag är;) )
Nejdå, en gång när en fd häst blev förbannad på grannen som var en hingst & sparkade så hoven lyckades träffa just när jag var i boxingången, en annan gång när även det en fd häst & jag promenerade , hon gjorde ett glädjeskutt & hoven for i ansiktet.
Jag svor att sälja henne, & det gjorde jag 8 år senare:angel:

Förresten är det där filmer på riktiga exempel på hur man inte bör bete sig när man håller på med hästar, oavsett hur snälla de är.Skumt att det bara handlar om killar:angel:

Jag minns inget dumt jag gjort så jag antar att jag inte gjort ngt speciellt. Men när min mamma var runt 8 år så kittlade hon en ardenner eller nordsvensk, minns inte vad. Hon blev sparkad i pannan. Hon skyllde dock aldrig på hästen, hon visste själv att det var hennes fel. Hon har i dagens läge en platt panna.

ok.. jag tyckte nemligen att det lät som om någon sköt med någonting alltså typ start pistol eller nått...

mjadu..jag vet inte. Jag tyckte ljuden passade ganska bra i takt med hästen när den sparkade.:)

KL
Jag tycker det ser rent idiotiskt ut på första filmen!
Att hoppa fram bakom en häst som står o betar med huvudet ner och innan dess har uppmärksamheten bortåt någonstans. Ok att killen varit fram och petat lite, men att gå iväg och så hoppa fram då hästen satt ner huvudet och överraska den ser otroligt korkat ut. Jag är förvånad om han klarade en sån brutal spark rakt i huvudet, hoppas han klarade livet!

Den ser ju mer rädd och förvirrad än arg ut då den springer iväg sen tycker iaf jag.

En sak om den kände sig provocerad och hotar tillbaka, då borde den kanske varnat mer innan det small men det där var ju ett överraskningsmoment..

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka