Hur bra passar Bucas, Rambo och Amigo?

karamelldrottningen

Trådstartare
Har en ganska grov liten kille (143 cm hög och smällfet :grin:).

Hur bra tror du att Bucas skulle passa på honom, ni som har det vad tycker ni om passformen?

Nån som har Rambos fantastiska täcken? Hur tycker ni de sitter och håller?

Vari ligger skillnaden mellan Amigos och Rambos täcken? Utom prislappen dådå.

Hur funkar ditt Amigo täcke på din islandshäst?

Skriv varför ni valde något av dessa täcken, för och nackdelar och vilket du tycker är det bästa täcket, samt hur gammalt täcket är.

Sv: Hur bra passar Bucas, Rambo och Amigo?

Det enda av ovanstående märken som jag har testat är bucas. Där har samtliga 3 täcken av olika modeller inom Bucas varit för trånga över bringan/bogarna till mitt sto som drar 125 i täcken men är rätt bred framtill.

Jag misstänker att Bucas kommer vara för trång för min häst med, han har 135, men har ett fleecetäcke på 125 som är i minsta laget (det första täcke jag köpte till honom) och när han sträcker på överlinjen åker täcket ända till korset. Så han är inte så liten för att vara islandshäst, ser ibland ut som en flodhäst :D.

Har en ganska grov liten kille (143 cm hög och smällfet :grin:).

Hur bra tror du att Bucas skulle passa på honom, ni som har det vad tycker ni om passformen?

Nån som har Rambos fantastiska täcken? Hur tycker ni de sitter och håller?

Vari ligger skillnaden mellan Amigos och Rambos täcken? Utom prislappen dådå.

Hur funkar ditt Amigo täcke på din islandshäst?

Skriv varför ni valde något av dessa täcken, för och nackdelar och vilket du tycker är det bästa täcket, samt hur gammalt täcket är.

Har bara testat Bucas på islandshäst.
Dock har jag haft många olika hästar; från fjording, VBL till isis.
Bucas har inte suttit bra på nån av de 47 000 hästar jag haft!!

Bogskavskydd säger jag bara...
Det är ett bra täcke som håller osv... men passformen är Kalle Anka

Amigo satt kanon på varmbloden. Har inte testat det på nån av mina isisar

Även jag håller med om att bucas passform är minst sagt märklig. Jag har ett som reservtäcke enbart.

Jag använder mest hw på mina, har lite blandat med amigo, rhino och rambo. Rambo är slitstarkast men amigo är väldigt prisvärt och inte är det särskilt klent om man jämför med många täcken på marknaden. Hw sitter överlägset bäst på mina hästar och har bäst kvalitet så numera orkar jag knappt prova andra täcken för jag blir alltid besviken.

Om ert Bucas inte sitter bra så är det för att "bogvecken" inte är de rätta!!:idea: Det finns olika för olika typer av hästar!!! har ett Bucas Sun Shower på min ponny som har smal hals och det sitter suuuuuppeeeeer!!!!:love: Har köpt ett Bucas irish stable nu! :bow:
Man måste bara kolla så att man har rätt bogveck!!!!;)

Kram:banana:

Nej, bucas finns inte för alla hästar tyvärr. Jag har faktiskt provat flertalet modeller då jag förut gärna ville ha ett till min häst men inget har passat. Har faktiskt bara sett några få hästar med välpassande bucastäcken. Bucas passar generellt sett bäst på ädlare hästar med smalt bogparti och hals.

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 311
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 752
Utrustning Hur svårt kan det vara att hitta ett flugtäcke som sitter bra egentligen? Började med att prova samma modell som min förra häst alltid...
Svar
12
· Visningar
2 032
Senast: mooi
·
Utrustning Hoppas ingen blir galen på alla mina trådar nu :angel: För ungefär 3 veckor sedan köpte jag ett ofodrat HW Amigo regntäcke till min...
2
Svar
24
· Visningar
2 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs