hur börjar jag??

solhattar

Trådstartare
Har köpt mig ett fint haflingesto som ska vara väldigt snäll att köra men som inte varit körd på 6 år,jag har kört en shettis en gång och det är all erfarehet jag har.tänkte köpa mig en Rickard och nån sele,men jag bet inte ens hur man selar på eller komandon.hur ska man göra för att lära sig vill helst ha ut nån hit som kan visa mig, går det ? Och en häst som inte blivit körd på så många år,är det som att börja från början då??

Sv: hur börjar jag??

Du tänkte med min häst då? Tyvärr har jag svårt att ta med henne då min andra blir själv .och har jag inte han med så vet jag ändå inte hur han är att köra.

Det finns både med egen och med lånad häst. Det är nog bra om du övar lite innan så du känner dig lite säkrare innan du börjar köra din häst som inte är körd på ett tag?

Hej!

Först åker du till någon körträning eller annan van kusk i ditt område. Upplandskuskarna?
Sen ber du om hjälp ang utrustning till din häst. Sen kan du ta hem någon som hjälper dig köra in på nytt. Är hästen välkörd går det på 1 dag kanske, det märker man. Men sela aldrig bara på, och var aldrig själv första gångerna.

En liten fråga? Om du inte kan lämna din andra häst själv, vad ska du ha dem till? Titta på? Låt den andra springa och skrika i hagen, vad gör det? Du måste nästan ge dig iväg till någon med utrustning som kan hjälpa dig se om din häst är körbar som det sägs, innan du köper utrustning för x antal tusen.

Men steg 1 ta kontakt med Upplandskuskarna!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama