Hur blir jag av med katter?

Djurjouren

Trådstartare
Jag bor jättenärma ett stort koloniområde och nu börjar sommarens katter dyka upp i mina katters matskål.I sommras stod jag ut för då var de bara två snyltgäster men nu är de 7!!!!!!. Och min akatter har fått loppro. Kännsom om jag behandlar mina egna i onödan så att säga.Och 1,5 kg kattmat om dan känns oxå rätt surt.
Hur sanerar jag stallet efter alla loppr som jag tror bor där?
Tänker högtryckstvätta det, räcker det?
Så vad gäller, får jag lov att hyra in en prickskytt och skjuta katterna eller måste jag föja några lagar.
Dum som jag var i somras så har jag jagat iväg katterna med allt jag kan så de är livrädda för mig och går alltså inte att fångas.

Sv: Hur blir jag av med katter?

Katthemmen har oftast överfullt...

Ring kommunens miljö- och hälsoskydd och berätta att det finns en förvildad kattkoloni på koloniområdet. Förhoppningsvis tar de tag i saken och fångar in katterna och avlivar dem vars ägare inte går att hitta.

Att du har jagat iväg dem är bara bra. Helst skulle de inte få äta hos i ditt stall heller. Ju fler som matar, desto mer ökar kattkolonin.

mandalaki

Tr rmig, jag vill inte att de äter där men mina egna måste ju få mat ju......

Jag vet, så jag förstår att det är svårt. Men det är skit med lösdrivande katter, i synnerhet om de smittar ens egna med nåt :( .

(Förresten, vet inte om du hittat till PM-funktionen, men jag PM:ade dig om lite olika saker i går kväll ;) )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka