Hur bli av med katthår på kläder?

Houdinie

Trådstartare
Jag har alltid bara slängt kläderna i tvätten, tumlat och sedan har kläderna varit avhårade. Men igår när jag tvättade fastnade alla katthåren från de andra kläderna på min favvo-hemma-mys-tröja (svart), och ju mer jag tumlade desto värre blev det.

Jag provade att tumla bara den tröjan och en fuktig handduk, men det hjälpte inte, och nu ser den ut som om den legat i en bur minst ett halvår, tillsammans med femton fällande kattungar! :mad:

Vad ska jag ta mig till!?

Hur löser ni katthårsproblemet?

Sv: Hur bli av med katthår på kläder?

Finns det ingen som funnit lösningen på detta problem!? :(

Ja hur löser man det... Jag har inga svarta kläder som jag har både hemma och när jag lämnar lägenheten. Ska jag ut tar jag på mig nya rena kläder som inte setat i soffan. Hemma skiter jag i om kläderna ser ut att vara av päls.

Sen är ju klädroller den bästa uppfinningen till kattägaren;)

Med en sådan man rullar kläderna med.
Jag har ju uniform på mitt jobb och den drar åt sig hår som sjutton så det är väl det enda tipset jag kan ge.

vi tumlar våra kläder när de är torra, då går katthåren bort bättre.

Sen givetvis använder vi på det som inte försvan klädroller.

Jag har ju varit så glad över att tumlandet fungerat, så nu blev jag alldeles paralyserad.
Det är en finare sorts fleesematerial i tröjan, och den söööög åt sig allt damm och alla hår från de andra kläderna. :(

Jag kan inte med att ha håriga kläder även om jag bara är inne - jag känner mig smutsig då.

Ska prova klädrollern när jag kommer hem i em... håll tummarna!

Nästan... men den blev i alla fall ren nog så jag kan ha den på mig. :)

Klädroller klädroller klädroller. :cool:

Jag för en ständig kamp mot katthåren och väntar fortfarande med stort hopp på att få veta hemligheten om hur man bär sig åt för att ha katt (med päls) utan att ha katthår överallt ;)

Här hemma använder vi dammsugaren och klädrollern, lägger inte kläder så att katterna kommer åt dem (det är så myyyysigt att sova på något som luktar husse/matte), och rollar av håriga kläder innan de åker i tvättkorgen.

Klisterrulle vid ytterdörren att använda när man ska gå ut.. :angel:
Inte tvätta med andra håriga kläder och rengöra tvättmaskinen emellan..
Bada och borsta regelbundet katten med borste eller ha som rutin att varje dag dra handen íklädd en nopprig diskhandske över hela kroppen, på den fastnar lösa hårstrån..

Eller så byter man ut den håriga saken mot en liten söt kusin till Vira. :D:love:

Så, *vips* Försvann hår problemet*. (Vira kinkig på bilden efter matte snällt förklarat att sandlådan inte är till för att tömmas ut på vardagsrums golvet i en vild lek.. )

*Kan ej garantera att det inte dyker upp biverkningar som -akut gosbehov med varm nakenkatt, fettfläckar på fönsterbrädena, strimlade gardiner efter katt som leker apa, täckes tjyv, katt som oförskämt ohämmat tigger och stjäl vid matbordet mm. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka