Hur beräknar jag min havandeskapspenning?

H

Hot Shot

Om jag jobbar timmar? Blir det knappt 80% av vad jag tjänade under förra året/365 eller hur räknar man? :confused: Eller tittar man på hur mkt jag tjänat under de senaste 6 månaderna? Lite surt isåfall då jag valt att gå ner i tid under det senaste halvåret. Blir ju samma sak med föräldrapenningen framöver...

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Hur beräknar jag min havandeskapspenning?

Timlön * antalet timmar = A
A *0,97 = B
B *0,8 = C
C/365 = Ersättning om dagen

Jobbar du heltid jobabr du 2080 timmar på ett år.

Senast ändrad:
Sv: Hur beräknar jag min havandeskapspenning?

Okej, jag har ej jobbat heltid men mkt helger och kvällar med OB, räknar man ej med OB? *känner mig helst lost* :o

Har snittat på ca 19 000kr/månad det senaste året men räknar man bara med timlönen för att få ut HP så blir det inte många kronor då jag ligger rätt lågt i timlön, det är OB-ersättningen som gjort att jag ändå fått ut en okej lön.

Liknande trådar

Gravid - 1år jag tror att jag haft en liknande tråd tidigare, men hittar den inte så jag startar en ny.. Jag blir galen på detta krångel ang...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: FrontLine_
·
H
Övr. Barn Det senaste året har jag jobbat 100% med en del övertid men funderar nu på att gå ner till 80% då sambon kommer börja på nytt jobb och...
Svar
7
· Visningar
1 216
Senast: jerseyko
·
L
Övr. Barn Skriver under annat nick då jag inte vet om någon känner igen mig här. Vet inte heller om inlägget hammnar rätt eller fel. ligger...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 771
Senast: GotAsecret
·
Hästmänniskan Hejsan om det är någon här som är bra på typ juridik el liknande så är jag väldigt tacksam. I höstas så blev vi tillfrågade om att...
Svar
4
· Visningar
1 267
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama