hur berättade ni för era anhöriga`?

Status
Stängd för vidare inlägg.

doglover

Trådstartare
att ni var gravida?
jag är 22 och och gravid. min kille är 19 år. vi bor hemma hos våra pappor, men vi söker lägenhet för vi vill ju självklart ha eget. hoppas på det snart.
det finns bara 3 som vi har berättat det till. min bästa vän, hans bästa vän och hans morsa. vi har båda syskon.
syskonen är nog inga större problem, men våra farsor är nog det.
hans pappa sa till han att hans bästa vän har fprstört sitt liv och han är i stort sett alltid grinig. han kommer flyga itaket antagligen. min pappa har jag ingen aning om hur han kommer reagera.
hur reagerade era anhöriga? när och hur sa ni det till dom?
vi vill helst vänta så länge som det går. jag vill inte bo hemma när jag vet att de andra vet att jag är gravid. jag är i andra månaden nu, så de dröjer en stund innan det syns.
hoppas vi får lägenhet snart....vill ej bli strypt....haha :D
 
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Har ni bägge jobb ? Är ni fortfarande ute och festar mycket ? Anser era pappor att ni kan ta ett ansvar över ett barns framtid så är det bara att säga - grattis ni ska bli morfar/farfar. :smirk:
 
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Mitt fjärde barn berättade jag i vecka 22 att jag var gravid. Får alltid mage sent. Gjorde det genom att köpa en sån där tröja som det står bebis på.....det var rätt kul.....:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Vi berättade ganska tidigt, ringde runt till familjen. Alla blev glada!
 
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Jag ringde familjen och berättade.

De visst väl att vi "försökte" så det kom inte som ngn jättechock.
De blev väldigt glada!
 
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Vi berättade bara för våra föräldrar att dom skulle bli mor och farföräldrar.

Min pappa brukade säga att han aldrig skulle få barnbarn, och att vi bara skaffade hundar istället. Men tillslut så blev både jag och syrran med barn, och det skiljer 3 veckor på våra barn. Syrran fick en till 11 månader senare, och när hon hade fått sin andra berättade jag att jag skulle ha igen. Pappa blev glad, men tillslut sa han: -Alltså jag måste bara fråga, gör ni inget annat än att kn*lla eller???? :o :rofl:
 
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Har ni bägge jobb ? Är ni fortfarande ute och festar mycket ? Anser era pappor att ni kan ta ett ansvar över ett barns framtid så är det bara att säga - grattis ni ska bli morfar/farfar. :smirk:

vi jobbar båda 2 och festandet är lagt på is sen länge. för nån vecka sen lova han mig att han inte heller skulle dricka....för att inte läska mej hehe:smirk:
 
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Mitt fjärde barn berättade jag i vecka 22 att jag var gravid. Får alltid mage sent. Gjorde det genom att köpa en sån där tröja som det står bebis på.....det var rätt kul.....:)

hmm....vi vet ungefär hur dom kommer reagera...df vill vi vänta tills vi har flyttat helst...hehe en sån tröja hade vart sköj när man flyttat och kommer hem till pappa för att hälsa på..
 
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Vi berättade bara för våra föräldrar att dom skulle bli mor och farföräldrar.

Min pappa brukade säga att han aldrig skulle få barnbarn, och att vi bara skaffade hundar istället. Men tillslut så blev både jag och syrran med barn, och det skiljer 3 veckor på våra barn. Syrran fick en till 11 månader senare, och när hon hade fått sin andra berättade jag att jag skulle ha igen. Pappa blev glad, men tillslut sa han: -Alltså jag måste bara fråga, gör ni inget annat än att kn*lla eller???? :o :rofl:

heheheh pappa kallor oss för kaniner. han fråga hela tiden om vi haft sex, eftersom vi har kännt varan så länge, 12 år lr nåt, å då svara vi att om du slår upp ordet kanin i ordboken, så ser du säkert en bild av oss 2 där..
men ja tror inte han förväntar sig att vi ska bli föräldrar...inte hans pappa heller, me de humöret han har..
 
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Det går säkert bra. Berätta på det sätt som känns bäst för er. Det är alltid skönt när man har sagt det, men det är lite pirrigt innan..;)
 
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Min mamma såg på mig att jag var gravid nästan innan jag och sambon fattade det själv så där var det inga problem:) De övriga berättade vi bara rätt upp och ner att du ska bli morfar farfar farmor osv. Trots att vi antog att alla skulle bli jätte glada så var vi riktigt nervös i alla fall.
Men lycka till och det kommer nog gå fint.
 
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Det går säkert bra. Berätta på det sätt som känns bäst för er. Det är alltid skönt när man har sagt det, men det är lite pirrigt innan..;)

jodå de håller jag med om. vi har iallafall bestämt oss för att vänta ett tag. det är mest för att vara säkra med allt..
 
Sv: hur berättade ni för era anhöriga`?

Min mamma såg på mig att jag var gravid nästan innan jag och sambon fattade det själv så där var det inga problem:) De övriga berättade vi bara rätt upp och ner att du ska bli morfar farfar farmor osv. Trots att vi antog att alla skulle bli jätte glada så var vi riktigt nervös i alla fall.
Men lycka till och det kommer nog gå fint.

jag hoppas dom inte kommer att flyga i taket iallafall...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 795
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 555
Senast: mamman
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp