ika77
Trådstartare
Ja jag får spader snart...
Nädå, men är det en enormt enerverande ålder då det vet bäst, kan bäst och har en energi till tusen?
Min lilla tjej vaknar vid ca 8 på morgonen, sen går hela dagen i full rulle, och sen har hon kommit in i en sån jobbig period vid sänggåendet på kvällen.
Hon är en riktig Alfons Åberg nu.. " Jag ska bara...." Ska dricka, gå på toa, hämta nåt...
Vi tjatar och följer med henne upp.
Vad vi än säger .. ja, inget hjälper..
Ber jag henne städa sitt rum hänger hon med armarna som en chimpans och säger:
- Meen maamma.. jag är så trött i mina armar.
Är 5,5 års åldern en "knäck i lurarna- period??
Jag tycker detta är jobbigt.
Det vände på en vecka sen blev hon sånhär . och har nu hållt i sig läääänge. I flera månader.
Spelar över när vi får besök av annat folk, sprallar jämt och kan helt plötsligt flina oss rakt upp i ansiktet när vi säger till henne..
Har hon helt plötsligt tappat all respekt för oss eller vad är det?
Urk.. Nån som kan ge mig glada besked att det är en trotsålder som går över snart?
Nädå, men är det en enormt enerverande ålder då det vet bäst, kan bäst och har en energi till tusen?
Min lilla tjej vaknar vid ca 8 på morgonen, sen går hela dagen i full rulle, och sen har hon kommit in i en sån jobbig period vid sänggåendet på kvällen.
Hon är en riktig Alfons Åberg nu.. " Jag ska bara...." Ska dricka, gå på toa, hämta nåt...
Vi tjatar och följer med henne upp.
Vad vi än säger .. ja, inget hjälper..
Ber jag henne städa sitt rum hänger hon med armarna som en chimpans och säger:
- Meen maamma.. jag är så trött i mina armar.
Är 5,5 års åldern en "knäck i lurarna- period??
Jag tycker detta är jobbigt.
Det vände på en vecka sen blev hon sånhär . och har nu hållt i sig läääänge. I flera månader.
Spelar över när vi får besök av annat folk, sprallar jämt och kan helt plötsligt flina oss rakt upp i ansiktet när vi säger till henne..
Har hon helt plötsligt tappat all respekt för oss eller vad är det?
Urk.. Nån som kan ge mig glada besked att det är en trotsålder som går över snart?