Hur är det med den förbenade chipmärkningen

G

Geshira

Jag har hästpass till vår ponny, men nu var det någon som berättade att det skulle bli krav med chipmärkning på alla ponnysar som tävlas fr om nästa år.
Stämmer det? Kommer det alltså inte att räcka med att man skaffat hästpass?

Nån som vet?

Sv: Hur är det med den förbenade chipmärkningen

Ja det stämmer. Om dom inte är ID märkta på annat sätt, som bränn eller frysmärkning.

Jag tycker att de e en bra säkerhet att ha, om hästen blir snodd (inte såå stor sannorlikhet, men OM) det kostar ju bara 250 kr också..
Sen så ere lättare om man ska på ID-koll, att bara dra med maskinen ist för att sitta och leta tecken på hästen..

Nej, det kommer inte att räcka med pass i framtiden!

Chipmärkning skall finnas på alla ponnyer som skall mäas för tävling from nästa år(06)...

Chipmärkningen är ju istället för gula,fula öronmärkning... :crazy: sådana får vi smycka alla våra kossor med iEU...

Se det positiva! Vi slipper gula örhängen i våra hästar iallfall.

Chippet syns ju aldrig...

Alla ponnyer som slutmätts fr o m i år skall ha chipmärkning.
Alla ponnyer som tävlas ska ha fr o m 1 jan 2006 ha chipmärkning (kommer att finnas kontrollanter på vissa tävlingar för att kolla sånt och har man det inte kommer man inte få starta).

Det spelar ingen roll om de är fryst- eller brännmärkta som det stod ovan, de ska vara chipmärkta i alla fall.

starcraft skrev:
Det spelar ingen roll om de är fryst- eller brännmärkta som det stod ovan, de ska vara chipmärkta i alla fall.

aha okej, då komemr de inte bli samma ska med stora hästar iaf, för dom behöver ju också vara ID-märkta itne from iår men de komemr att bli from. året efter troligtvis.
Men då komemr det räcka med frys, bränn ELLER chipmärkning.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 680
Senast: Häst_
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka