Hunter utrustning

r_freddy

Trådstartare
Håller på och inhandla nya saker till när vi ska tävla hunter nästa år :)

Men blir inte riktigt klok på detta med vilka färger man får ha.
Alla säger olika.....

Får man ha en mörkbrun sadel?
Bruna ridstövlar? snörning på dessa?
Har hört att det bara är beiga ridbyxor som gäller. stämmer det?
Samt svart kavaj. får man alltså inte ha en brun eller beiga?
Ridhjälm svart/ brun?
Vilket sorts träns? får man ha brunt med vitt foder på pannband o nosgrimma?
Får man ha Aachenträns om snokdelen är helt borttagbar? blir inte ens någon liten ögla kvar om man tar bort den.

Många frågor men jag känner mig helt lost på detta med hunter :crazy:

Sv: Hunter utrustning

Kolla in regelboken..:)

Personligen hade jag nog satsat på ett par snygga läderstövlar (inte gummiartade stövlar, de ger ett billigt intryck) UTAN snörning i vilket fall. Och ja, träns som man kan ta av det nedersta nosbandet helt på är ju ok. Det blir ju ingen ögla kvar då:)

MEN se till att köpa tillräckligt långa "hunter" tyglar. Annars kan du få problem.:) Tränset ska vara i SAMMA färg som sadeln.... Och se till att få en tävlingskavaj för hunter, inte en med vanligt engelsk snitt.....

I övrigt skall ju sadel och träns ha samma fräg, sadeln skall vara hopp eller alllround, huvudlaget skall ha ett slätt pannband, en engelsk nosgrimma, hela tyglar och tränsbett utan skänklar. Förbygel är valfritt.

Ryttaren ska bära ridkavaj, byxor av traditionell modell (mattgul, grå, rost eller ljusgul) höga ridstövlar och ridhjälm är obligatoriskt. "Stack" slips eller hög krage måste användas. Håret måste vara prydligt och samlat.

Kolla även den här tråden
http://www.bukefalos.com/f/archive/index.php/t-852345.html

Tack för informationen båda två :bow:

Då borde jag kunna ha mitt nya träns.
Som man kan ta bort snokremmen helt. borde ju bli en engelsk nosgrimma då?

Men slätt pannband. får de vara ett brunt träns med vitt foder på pannband o nosgrimma. Fodret borde ju inte spela någon roll i så fall?

Jag har för mig att man får ha fodringen, men jag skulle själv välja ett utan eller med fodring i samma färg som lädret. Det ger ett bättre helhetsintryck. :) Det vita skriker så, ett utan ger harmoni...

Tack! O fodringen är mer cremé färgad o passar perfekt till min palominos lilla stjärn :laugh:
Annars brukar jag också ha förkärlek för enfärgat.

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 452
Senast: Nevermind
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på Utrustning, men det kändes mer som lite oseriöst funderande än ett faktiskt...
2
Svar
35
· Visningar
3 371
Senast: Sporthorse
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
797
Utrustning Har sett att det finns flera nostalgi-trådar med utrustning. Alltså typ sådan utrustning man minns från sin barndom för 20 år sedan etc...
Svar
18
· Visningar
2 069
Senast: Maoam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka