Hungriga katter

Mitrolle

Trådstartare
Har två innekatter (hankatter) som är födda i mars respektive juli. Den ena är kastrerad.
Dessa två är helt extremt hungriga jämt. Känns som man inte kan ge dem den mängd mat de helst skulle äta om man säger så, finns ingen som helst botten plus att de är inne jämt så de rör sig ju bara när de leker. De äter Royal Canin Kitten torrfoder och Mjau blötfoder i tetrapak. De får ungefär 4 rågade msk torrfoder var och 1/4 paket blötmat var per dag. Känns som en rimlig mängd mat och de är välnärda utan att vara tjocka och har fin päls, är pigga och lekfulla.

Men som sagt, de är galna i maten, letar gärna mat på diskbänken och om de får något (ex. smörgåsbit, ost, makaroner) så kastar de sig över det och morrar som om det vore ett byte. Den ena äter till och med lök och feferoni om man ätit pizza.. :crazy:

Vad gör man? :p

Sv: Hungriga katter

Pröva att avmaska kan vara en idé.
Jag tycker din matgiva låter liten men jag har ingen större koll för mina går på fri tillgång så jag kanske inbillar mig att dem äter mycket mer än vad dem gör.

Sv: Hungriga katter

Fri tillgång funkar inte här, då äter de tills de kräks :crazy:
Matgivan är nog ungefär rekommenderad mängd skulle jag tro, svårt att säga exakt men jag har ett mått som jag tar torrfodret med som är 1 msk men det blir ju liksom mer när man tar med det ändå.

Har redan tänkt avmaska, vet att åtminstone den ena är avmaskad för inte så länge sedan, den andra fick vi när han var lite större så där har jag inte lika bra koll vad som är gjort innan vi fick honom.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
Katthälsa Min devån Seven har tyvärr gått upp ordentligt i vikt. Hon är konstant hungrig och berättar det för alla. Eller mig då, eftersom jag är...
Svar
10
· Visningar
1 020
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min ena katt har sen nån vecka börjat putsa sin päls kort på mage och ljumskar (bak). Han har sedan ett antal år konstaterad nedsatt...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Liten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft mina katter i snart 4 månader och vi har blivit familj med varandra. Det är ett par sociala individer jag bor med, även om...
Svar
7
· Visningar
1 184
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17