Hundgård.

S

"Sara"

Hej. Jag tänkte skaffa en hundgård åt min schäfer. Inte meningen att han ska bo där, utan bara för kortare stunder. Hur stor måste den vara? Är det någon som vet var man kan köpa hundgårds-sektioner,? I örebro-området eller på nätet. Vad brukar dom kosta?

Sv: Hundgård.

Vi har alltid våra hundar i hundgård när vi inte är hemma och om det inte är för tokkallt ute.

Hur stor den ska va - Våra hundar ligger ner o tuggar på ett ben eller nåttsånt, har aldrig sett dem springa runt och motionera sig där. Så att bygga jättestora är det nog ingen mening med :angel:

Hur stor den måste vara kan du få svar på om du ringer kommunen.Deras djurskyddsinspektörer brukar kunna svara på såna frågor.

Hm inte för att vara negativ, men jag har dåliga erfarenheter från det med just en schäfer. Kan vara så att problemet var pga att hon var lite nervös av sig.. men iafall. Hon var väldigt jobbig att ha ensam hemma (bet i princip sönder allt som gick) På den tiden hade jag inte så stor erfarenhet av hundar. Min uppfödare tyckte då att en hundgård var en bra lösning... Men nej, hon stod o gapade o skällde hela tiden o kunde inte koppla av. Tillsist gick de så långt att jag inte fick dit henne hon vägrade röra sig. Eftersom jag tyckte synd om hunden o kännde att detta var inte rätt för henne så ställde jag in hennes bilbur (hon älskade den) o helt plötsligt var alla problem borta??!! Jag stängde naturligtvis inte in henne iden.. Jag antar att det räckte för henne att få en plats att vara trygg på. Vet inte heller om hon gillat hundgården bättre om vi haft flera hundar?
Hoppas d går bättre för dig!

Vi har hundgård från Troax, de är jättebra. Man köper i sektioner så många man tycker behövs. Koja har vi byggt själv, finns att köpa det med, eller så sätter man hundgården i anslutning till garage eller huset med hundlucka in i uppvärmt rum.
Vi skaffade hundgård till våra schäfrar men har de sista åren bara små russllar som har det stort och lite överdimensionerat. ;)

Ex. på hemsidor där du hittar hundgårdar med priser:
http://www.hundgard.se/info.asp
http://www.lundhs.com/

Liknande trådar

Övr. Hund Har fixat en relativt stor hundgård till hundarna att vara i när vi går omlott i våra arbeten. Har inte preparerat underlaget, vilket...
Svar
10
· Visningar
831
Senast: Milene
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 987
Senast: gammalek
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 398
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama