Hundforum/böcker

Joyride

Trådstartare
Kan ni tippsa om vart det fins bra hundforum och bra böcker till nybörjare, hur man uppfostrar sin valp och fortsatt träning

Sv: Hundforum/böcker

Forum hittar du om du googlar, finns flera olika. Jag har för mig att det som jag läst mest på heter "Aktiv hund".

Böcker jag köpt och läst är:
* Kontaktkontraktet
* Hundlydnad med klicker
* Hur får jag hunden att...
* Stora boken om att skaffa och leva med hund
* Valpskolan (var inte så förtjust i den)

och sen diverse böcker om hundraser, sjukdomar, hundspråk etc.

Jag har precis köpt Lystra: från uppmärksam valp till tjänstvillig hund
Verkar väldigt bra men min mamma lånade den nu innan jag hann läsa hela ;)

Jag tycker en av de bästa böcker man kan ha som hundägare är boken "Bra relation" skriven av Svartberg.

Jag tycker en av de bästa böcker man kan ha som hundägare är boken "Bra relation" skriven av Svartberg.

+1 på den.

I övrigt, det är ingen strörre ide att läsa en bok av en författare som har haft schäfer hela sitt liv och du har en terrier. Schäfersystemet lär inte funka på din terrier. Så rasinriktade böcker röstar jag för.

I övrigt, det är ingen strörre ide att läsa en bok av en författare som har haft schäfer hela sitt liv och du har en terrier. Schäfersystemet lär inte funka på din terrier. Så rasinriktade böcker röstar jag för.

+1 på den. Jag är så trött på valpböcker som beskriver hur man ska låta valpen vara lös och sedan springa i kapp den om den är på väg ut på en väg, eller gömma sig om den inte håller koll. Funkar skitbra på vissa hundar/raser men är totalt livsfarligt när det gäller andra. Så rasinriktade böcker håller jag med om.

Liknande trådar

Hundträning Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt. Det finns ju ett helt hav med hundböcker där...
Svar
4
· Visningar
431
Senast: farin
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 175
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 912
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 103
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna