Hundförarkläder

Bamse

Trådstartare
Har kollat mycket på Lundhags traverse byxan då många jag frågat verkar väldigt nöjd med den. Dock ligger dom ganska högt i pris. Det jag gillar främst med dom byxorna är just att det är stretch på rumpa/knä osv vilket gör att man känner sig så fri. Finns det någon annan byxa än lundhagsbyxan som har denna stretchen som kanske även är lite lägre i pris? Tipsa gärna om ni kommer på någon annan byxa som ni gillar också.

Behöver egentligen en bra byxa för vintern också då jag antar att Lundhagsbyxan skulle bli alldeles för kall här uppe i norrland. Några tips på lite tjockare och slitstarka byxor som passar när man tränar vovven? :)

Sv: Hundförarkläder

Jag vill verkligen ha Lundhags Traverse ... men jag vill ha oxblod och kan for mitt liv inte hitta den on-line sa jag kan skicka den till kompisarna som kommer till jul. Help. :p

Jag hittade oxblood på sidan jag gick in på addnature, och där verkar man kunna beställa med :)

Men jag är också nyfiken på om det finns några varmare liknande byxor till vintern

Mitt tips, ät makaroner och köp dem.

Har två par, ett par lite större som jag har vintertid med ullfottekallingar under. Fryser du då, har det mer att göra vad du har på övriga delar av kroppen.
Bästa byxan någonsin, i den prisklassen. Det finns, bla hos Arc´teryx, byxor med mer stretch och de är i nån sorts neoprenstrukur. Min bror har ett par sånna, de är möjligen varmare i sig, men prislappen är dubbelt upp.

Jag tycker Traversen är bra men inte alls så fantastiska som det låter ibland.
Främst för att det är dåligt med fickor och så för att byxan har "vädringsfickor" som jag tycker verkar totalt onödiga.

Ang priset så är det vad man får betala för ett par bra byxor.

får kanske satsta på 2 par av traverse tyxan då. tycker dom var så sjukt sköna när jag provade dom i butiken men blev lite snål om pengarna! :angel:

Håller med att det var lite däligt med fickor. Men om man har en jacka som väger upp det så blir det nog inga problem :)

*kl*

Kikade lite på storlekarna, finns det bara i 36-42?

jag är av den modellen, som har korta ben(taxben) och störrerumpa. och tror inte jag kommer i byxor i dom storlekarna, när jag köper andra hundbyxor och jakt byxor brukar jag köpa D100 typ.
tror ni att det skulle funka med dessa byxor ändå och i vilken storlek?

Eftersom det är stretch i rumpan så går det nog att klämma i en lite större rumpa också. Annars vet jag att en del kör på herrstorlekarna. Och längst ner på byxan har jag för mig att det går att dra åt (om du förstår hur jag menar) och på så sätt reglera lite längd.
Nu vet inte jag så mycket om dom här byxorna egentligen utan läste att många tyckte dom var underbara så jag gick in i en vildmarkaffär och provade ett par och jag blev också helt såld på dom :D

Ah! Jag måste nog hitta en affär där jag kan testa lite storlekar! :D
Jag har hittat d100 i svart och nån mer tråkig färg.
Måste testa storlekar om jag kan klämma ner mig i nån damstorlek :D
Aa, jag fattar hur du menar vid benen, har ett par sånna byxor som egentligen är för långa, men jag drar ihop dom därnere så är det inga problem :D

Annars har jag ännu ett mål i min viktnedgång :D :bump:

kl

är också lite sugen på ett par byxor om ekonomin så småningom tillåter. såg att damstl fanns i X-long, vet någon hur mycket längre de är än "normallånga"?

*hihi* Jag tänkte att nu läste du bara 36-42 och upplyste om att det fanns 34 ;)
Ah, XXL finns i linköping, får åka dit å julhandla :D
Annars får jag se om det finns någon annan återförsäljare närmare till :)

Glöm min fråga, det står ju högst upp på storlekarna på Lundhagens sida :angel:

Tyvärr är även "x-long" för korta för mig, varför kan de inte göra brallor för oss som verkligen har långa ben? :confused: X-long i stl 40 var bara 85, jag skulle snarare behöva 90. Alernativet är att gå på herrstorlekar, men stl 150 är 88cm, och jag vet inte om det räcker riktigt heller, och om herrmodell sitter bra på mig, för den delen.

Googlade lite och såg att traversen ska finnas i en short leg variant också. Kanske kan vara någonting för dig då :)

Behöver egentligen en bra byxa för vintern också då jag antar att Lundhagsbyxan skulle bli alldeles för kall här uppe i norrland. Några tips på lite tjockare och slitstarka byxor som passar när man tränar vovven? :)

Kolla Pinewoods byxor, jag har haft ett par och har varit jättenöjd med dem. Finns både för vinter och sommarbruk. Är i grunden kläder till jägare men de har flera olika färger på byxorna.

Liknande trådar

Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig... 2
Svar
23
· Visningar
3 421
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka