Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag jobbar med djurfoder- främst hundmat- och jag skulle aldrig ge mina hundar Axess. Gå in i en zoohandel, läs på säckarna, se till att du köper ett foder där någon form av KÖTT (kyckling, lamm helst) står som första ingrediens. Dessutom ska det vara ett PREMIUM eller SUPER PREMIUM foder. Endast de täcker hela hundens näringsbehov.
Har en liten fråga till er som kan hundmat. Hur är axess jämfört med andra foder typ då pedigree, RC osv?
Min åsikt: Se på individen.. Mår hon bra, är fin i hull, päls och skiter normalt och fast så spelar det ingen roll vilket foder du ger.
Sunt
Alla hundfoder som finns idag är fullgoda, men givet är de olika sammansatta och passar också olika hundar. Vissa hundar funkar alldeles utmärkt på konsums blåvita som någon annan hund kanske skulle falla ihop och ha konstant rännskita av.
Vet en del som ger axess och hundarna mår utmärkt på det.
Axess är jämfört med de flesta andra foder ren skit. Men det finns hundar som funkar på det med.
Kriterierna för att att hundfoder ska bli godkänt som fullfoder idag är i stort sett att hunden inte dör av det. Mer än så är inte minimikriterierna, och Axess ligger mig veterligen inte direkt högt över dessa.
Vad gäller hundfoder är det i 9,8 fall av 10 som så att man får vad man betalar för. Således är "extremt billigt" inte särskilt talande för fodret.
Och ja, jag dömer kanske fodret hårt. Och det är inte enbart för att kött inte står som första ingrediens. Det finns bra foder där kött inte står först. Men jag har aldrig sett någon hund som fukar på fodret, inklusive min egen när jag tog över honom. Han har ett vrak som bajsade 8-9 gånger per dag, stora ljusa rinniga högar. Han var kass i pälsen och hade i största allmänhet inget energi.
Vad gäller hundfoder är det i 9,8 fall av 10 som så att man får vad man betalar för. Således är "extremt billigt" inte särskilt talande för fodret.
Och ja, jag dömer kanske fodret hårt. Och det är inte enbart för att kött inte står som första ingrediens. Det finns bra foder där kött inte står först. Men jag har aldrig sett någon hund som fukar på fodret, inklusive min egen när jag tog över honom. Han har ett vrak som bajsade 8-9 gånger per dag, stora ljusa rinniga högar. Han var kass i pälsen och hade i största allmänhet inget energi.
Jag har träffat 2 hundar som funkat otroligt dåligt på foder med mer köttprodukter i än "vanliga". Tyvärr.
Jag har träffat 2 hundar som funkat otroligt dåligt på foder med mer köttprodukter i än "vanliga". Tyvärr.
Hundar är individer och funkar olika bra på olika foder. Har testat axess, och över min döda kropp att min eller sambons hund får en kula till av det fodretObservera gärna att jag inte har något emot hundägare som ger hundar detta foder, så länge hundarna funkar på det.
Men våra hundar funkade långt ifrån bra på det och jag ångrar den tid dom fick det som mat. Nej jag överdriver inte.
Har efter mycket sökande hittat ett foder som funkar toppen på båda hundarna, och dessutom är prisvärt![]()
Jag vet hundar som har dött pga BARF-metoden, så nog finns det "undantag" vad gäller allt.
Jo, det är nog alltid så, att några tål några inte.
En kompis till mig har en hund som alltid haft problem med magen. Tills hon började med ett foder med mest spannmål i. Stor skillnad på hunden.
Hur blev hundarna när de inte fungerade på Axess? Bara nyfiken..
Vad ger du nu? Nyfiken igen![]()
Har en liten fråga till er som kan hundmat. Hur är axess jämfört med andra foder typ då pedigree, RC osv?