• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare liljekonvall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 149
L

liljekonvall

Funderar starkt på att byta ut hundens bädd hemma.Idag har vi en bädd av konstläder(vet inte märket,då sambon köpt den),men den är redan nu,efter bara ca 10 månader,sprucken och har flera revor.Hunden är inte speciellt oaktsam,så jag misstänker en ganska dålig kvalite trots att den kostade ca 700 kr.

Igentligen skulle jag vilja ha en i riktigt läder/skinn,men vet inte om det finns att få tag på.Vet ni och var i sådanafall?

Blev också lite nyfiken när jag googlade runt och hittade något som såg ut som "saco-säckar",fast mer rektangulära i formen.Är det någon här inne som prövat dem,eller har något att säga om dem?Tyvärr minns jag inte riktigt vad sidan hette,men något med "beans bag fabriken" iallafall.

Andra tips på bra bäddar?(dock inte tyg/plysch då hunden är dammkvalsterallergisk)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundbädd

Nu vet jag inte om er hund kanske är extra vårdslös (typ 'bäddar' eller så), men de Biabäddar pappa haft, har hållit iaf 'en hund' innan man fått byta klädsel för den blivit ful och repig. Så kanske en äkta Biabädd skulle vara något?

Annars har jag ingen riktigt hjälp, jag har kikat på Saccosäckar med, tror V skulle gilla det, men tror också det skulle sluta med 'snö' inomhus..

De bäddar jag har faller på grund av materialet tyvärr, så ingen mer hjälp än Biabädd som tips.

Senast ändrad:

Vi har bean-bag till våra hundar och de älskar den. De var lite skeptiska till att börja med, men vande sig snart med den.

De krafsar ganska ordentligt i den ibland, men inte en skråma har det blivit på bädden.

Tack båda för era svar:).Jag har tittat lite på Bia-bädd också,men har vart osäker på att köpa någon ,då kvaliten vart så dålig på den i konstläder jag har nu.Men det kanske ändå hänger på märket i sista änden....

Min hund har inte bäddat alls i denna,men ändå har den inte hållt för hennes klor antagligen.Det är flera ställen den är sprucken utan att ha gått igenom,men idag upptäckte jag en ca 15 cm lång reva där stoppningen tittar fram nu.

Beanbagen såg så mysig ut,men även jag är tveksam till att ha "snö" i hela lägenheten.Hon har aldrig tuggat sönder något utom sina ben och leksaker(som hon strimlar på två sekunder:D),men man vet ju aldrig om det prasslar och rör lite på sig därinne i säcken:angel:....

Är det fler som har erfarenheter av beanbagen?

Jag har bean-bag till min hund och han älskar den!
Såvida man inte har en tvättäkta demolition-hund så ska det rätt mycket till för att man ska mötas av en snöstorm. Den enda snörisk vi har haft var när jag skulle pressa ut luften ur innersäcken efter att ha fyllt den och så fort yttersäcken var på och bädden var lagd på golvet så slängde sig hunden ner på den :D

http://vackraweimaraner.blogspot.com/2009/05/foljetongen-med-min-badd.html

Finns bilder från när jag satte ihop min bean-bag i den länken.

Innersäcken är av väldigt stabilt material och det är definitivt yttersäcken med. Min hund bäddar som en besatt och där finns inga rispor eller ludd från materialet. Han har den i sin lya och jag tar ut den någon gång under veckan och skakar om materialet för cellplastkulornas skull. Men hunden ligger nästan alltid där inne och tar jag ut bädden så förföljer han mig och kollar noga så den inte försvinner. Hade han kunnat prata hade han nog gett den fem tassar av fem möjliga :D

ja de ser onekligen väldigt mysiga ut:)

Kommer själv i håg när jag var barn och hade en sådan här sacco-säck och visst var de sköna.Minns också att mamma inte var vidare glad när min hamster hade ätit hål i den och det låg vita frigolitkulor precis överallt:o:D

Det är väl det barndomsminnet som sitter kvar i huvudet som gör att jag tvekar:angel:

Men jag kanske skulle testa iallafall nu när ni iallafall är två som säger att den är ganska slitstark:)

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som har två hundar (runt 30-35 kg), hur har ni gjort med hundbäddar? Har dom varsin eller delar dom på en jättestor? Det här...
Svar
6
· Visningar
4 124
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka