Säkert, antar att illerägaren har försäkrat sig om att hundarna koncentrerar sig på råttorna.Är det inte stor risk att hundarna klipper illrarna också?
Frasse hade dräpt dem omgående om han fick minsta chans.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säkert, antar att illerägaren har försäkrat sig om att hundarna koncentrerar sig på råttorna.Är det inte stor risk att hundarna klipper illrarna också?
Det är så de jagar kanin med rovfågel också. De skickar in illrar att spränga fram kaninerna ur gångarna, och fåglarna tar inte illrarna.Det är då det behövs en tamiller också som skrämmer ut råttorna ur gångarna. Råttdödarverksamheterna utomlands har alltid illrar med sig också.
Men varför mink och inte iller? Minken är ju ett skadedjur även den som inte hör hemma här.
Min pinne hakar på, hon är snabb som blixten o både möss,råttor o fåglar stryker med.Min dvärgpinscher, funderar definitivt på att flytta norrut, det blir många filtar i väskan Hon har lyckats fånga råttor i kort koppel här i stan
Det hade min hund med gjortÄr det inte stor risk att hundarna klipper illrarna också?
Frasse är välkommen att bo hos oss så länge, det hade till och med gått en bil upp förra veckan. Fast tanken på att bo med Terrorn får nog F att stanna hemmaFrasse, min äldsta hund har packat väskan och undrar när bussen går till Öjebyn.
Trodde de hade mer problem med idioter som släpper ut djuren i det vilda.Minkfarmer brukar ha stora bekymmer med råttor?
Synd att vi hann fixa hundvakt innan Spaniensemestern. Annars hade jag satt honom och väskan på bussen direktFrasse är välkommen att bo hos oss så länge, det hade till och med gått en bil upp förra veckan. Fast tanken på att bo med Terrorn får nog F att stanna hemma
Jag tycker inte råttorna ser så stora ut? Min hund tar sådana nu och då, ett skak, släpper, lyssnar, hör han tecken på att den lever så blir det ett skak till innan han släpper igen. Min katt är dock tusen gånger effektivare. Hon tar svartråttor på löpande band i grannens ladugård. Ofta de små på runt 1,5 dm vilket de i filmen ser ut att vara men även de stora på drygt 2,5 dm och 1 dm över ryggen.Grans Naturbruksgymnasium i Öjebyn har stora problem med råttor. De är i kattstorlek. Skolan har provat både gift och fällor, inget fungerade. Så nu har de anlitat ett företag som använder hund(ar) till att jaga och döda råttor. Första dagen tog de drygt 70 råttor.
Råttan i hundens mun är ju enorm! Man förstår att katterna inte rådde på dem.
Detta är ju ett bättre alternativ till gift.
https://svt.se/nyheter/lokalt/norrb...dar-i-kamp-mot-jatterattorna-i-ojebyn--m9my1o
Är väl inte så att en mätt katt jagar bättre men den stannar kvar hemma och jagar istället för att ge sig av.Jag tycker inte råttorna ser så stora ut? Min hund tar sådana nu och då, ett skak, släpper, lyssnar, hör han tecken på att den lever så blir det ett skak till innan han släpper igen. Min katt är dock tusen gånger effektivare. Hon tar svartråttor på löpande band i grannens ladugård. Ofta de små på runt 1,5 dm vilket de i filmen ser ut att vara men även de stora på drygt 2,5 dm och 1 dm över ryggen.
Det hör egentligen inte hit men hundföraren de intervjuar borde fundera över vad hon säger eller inte uttala sig alls med tanke på hennes okunskap. "Det krävs en stor och hungrig katt..." Nej. Det gör det inte. Min är en helt vanlig bondkatt på ca 3,5 kg och man har vetat väldigt länge att en hungrig katt jagar sämre än en som får mat som hen ska. Det är så onödigt att sprida den vidriga myten om katter.
Säger ingenting alls när det inte finns något att jämföra med, som en fiskare som sträcker fram fisken mot kameran.Är väl inte så att en mätt katt jagar bättre men den stannar kvar hemma och jagar istället för att ge sig av.
Och apropå storlek på råttorna. De största var 50 cm
Visa bifogad fil 125397
Det hör egentligen inte hit men hundföraren de intervjuar borde fundera över vad hon säger eller inte uttala sig alls med tanke på hennes okunskap. "Det krävs en stor och hungrig katt..." Nej. Det gör det inte. Min är en helt vanlig bondkatt på ca 3,5 kg och man har vetat väldigt länge att en hungrig katt jagar sämre än en som får mat som hen ska. Det är så onödigt att sprida den vidriga myten om katter.
Olga och Pepsi jobbar som skolhundar på Grans. Hade vi tänkt till hade de gärna tagit en vända i ladugården som är vägg i vägg med hundstallet. Men då hade de nog inte velat göra annat.
Var även DSG och Jack Russel med förutom Cockern.
Planen är att när det nu är sanerat att ladugårdskatterna ska kunna hålla efter.
Jo att visa upp är poppisSäger samma, men det måste vara rätt katt. Vår ena katt (bondkatt drygt 3,5kg) tar också 45-50cm råttor , tråkiga är att hon kommer hem med de till huset för att visa upp Den andra katten (drygt 4kg), han tar bara småmöss dock.
Båda får mat hemma och behöver inte gå hungriga (dock äter honan inte så mycket självvalt när hon är ute mycket utan verkar föredra gnagarkost när det inte är -30 och hon då håller sig inne)
Kan dock tänka att om det blir en riktig invasion råttor så hinner katter kanske ändå inte hålla efter om de inte är många.
De hade nog inte klagatTänkte att det borde finnas lite terrier-resurser inhouse som gladeligen skulle vilja få ett extraknäck
De har ju provat ”allt” men för några år sen eskalerade det. Sen fick de inte ner stammen.Ursäkta OT (men diskussionen har ändå lite lämnat hundområdet), men finns det inte en hel del förebyggande saker man bör jobba med för att få ned råttbeståndet? Tänker om man har så många och så stora råttor så måste de ju leva som All inclusive gäster året om. Då tänker jag på åtgärder som att täppa igen och bygga bort lämpliga boplatser, och på olika sätt strypa råttornas tillgång till människor- och djurmat. Om man inte gör det så lär ju råttbeståndet öka snabbt igen.