Sv: Hundar i varma bilar
Jag blev faktiskt själv hotad av en kvinna i våras, helt obefogat, så nog är folk uppmärksamma.
Jag lämnar ALDRIG mina hundar i en stängd bil när det är sol/varmt/sommar whatever, vi har bur i bilen och behöver vi lämna dem så låses buren och luckan står öppen, med fönster nervevade så att det blir lite luftrörelse.
Iaf, i detta fallet skulle jag in på en plantskola och köpa en växt till min mor, snabbesök. Det var 18-19 grader ute, växlande molnighet med lite regnskurar. Jag ställer bilen på parkeringen med hundarna i bilen, det är molnigt och inte varmt i bilen, har dessutom haft ACn på på vägen dit. Springer in, tar växten och konstaterar då att fasiken, nu blev det sol.
Ställer mig i kassan, där det är lite kö och kommer väl ut 8-10 minuter efter att jag parkerat. Ingen påverkan på hundarna alls. Men det stod minsann en kvinna och väntade på mig med en utskällning. Jag erbjöd henne att kika på hundarna, men det var hon inte intresserad av, hon ville nog mest mästra. Hade hundarna haft munnarna öppna, sett varma ut eller vad som kan jag förstå hennes ilska, men så var inte fallet. Jag blev arg också, men kom fram till att det trots allt är bra att folk bryr sig.