Hundar i flygplan? + 10 andra frågor...

C

cindypindy

Var nere på solkusten 15-25 januari i år.
Planen till och från "kryllade" av stora och små hundar. Dom små i knät (väska)- de stora i bur..
Många ägare är inte nere på "semester" utan bor i Spanien under vinterhalvåret (liksom mina föräldrar - dock utan hund)

Har blandade känslor för flygplans-hundarna.
Förstår ägare som inte vill säga nej till vinterhalvåret i Spanien - Men ändå inte, om hundarna flyger 2-6 ggr per år..:crazy:

Får hunden något utskrivet av vet.? Lugnande? I så fall - vad?
Vad går viktgränsen för hund i kabin?
Hur ser det ut där bur-hundarna sitter? Temperatur? Ljust/mörkt?

Min kompis är flygvärdinna och nämnde sågot om max antal hundar per plan. Någon som vet om det varierar på olika bolag?

Ha ha. Vissa ägare är roliga. Skrattade åt en tant som försökte trycka ner sin lilla vita puff-hund i en väska. Hon Tryyyyckte ner huvudet på den stackar´n för att kunna stänga väskan. Hunden högg efter henne hej vilt!!! och tanten gav upp.:rofl:

Låter värre nu när jag läser det... :crazy: Men det VAR roligt att se.

Sv: Hundar i flygplan? + 10 andra frågor...

Reglerna varierar lite mellan bolagen. I kabinen får man normalt ha med sig hundar mellan 7-10 kg. Större hundar placeras i lastrummet. I lastrummet är det mörkt. Men djur lastas i en del av lastrummet som inte är lika kallt som övriga lastrummet.

Som sagt, alla flygbolag har sina egna regler. Ryanair tillåter till exempel inga djur alls.

Sv: Hundar i flygplan? + 10 andra frågor...

Jag har en vänn som tidigare jobbat med att packa samt packa ur last utrymmena och han säger att han aldrig skulle låta sin hund flyg om det inte var absolut nödvändigt de flästa hundarna mådde ganska dåligt när det fick komma ut. Kallt, trångt, mörkt, höh ljudnivå. Vet inte själv men jag litar på honom.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle behöva lite goda råd ang flyga med hund. Har en liten Malteser som är tillfälligt placerad hos mig då ägaren flyttat till...
Svar
12
· Visningar
3 357
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 631
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar