Hund svårt komma till ro på nätterna , senil ?

Oberon 13

Trådstartare
Jag har en snart 7 årig cockerspaniel som kan ligga ner en halvtimme gå några steg , lägga sig i 20 minuter så fortsätter det så .
Började förra veckan , var hos veterinären och han reagerade vid höften och prostatan . Han fick smärtstillande , det hjälpte från i torsdags till i natt . Vi var hos veterinären idag igen , höften ömmade han inte i . Men han hade förstorad prostata .
Han fick medicin mot det . Han tyckte det var obehagligt vid undersökningen .
Kan det vara prostatan som gör det ?
Är det demens borde det väl inte gått över några dagar ?
Är demens jag är orolig för . Det andra går oftast att fixa .

Låter som det är något i kroppen som skapar obehag.
Har själv i perioder värk vilket gör att jag har svårt att ligga still och ofta byter position

En förstorad prostata kan väl kanske skapa tryck på andra inre organ och därmed orsaka obehag?

Tack så mycket . Känns bra ni inte tror det är demens .
Vid sju års ålder känns det extremt tidigt att en cocker skulle bli dement dessutom. Jag hade en som visade vissa tecken på demens mot slutet av sitt liv och då var hon fyllda 14.

Hur är det med analsäckarna? Nu är ju hunden under utredning och jag tror att svaret mycket väl kan finnas där, men irriterade analsäckar kan också ge de symptom du beskriver.

Vid sju års ålder känns det extremt tidigt att en cocker skulle bli dement dessutom. Jag hade en som visade vissa tecken på demens mot slutet av sitt liv och då var hon fyllda 14.

Hur är det med analsäckarna? Nu är ju hunden under utredning och jag tror att svaret mycket väl kan finnas där, men irriterade analsäckar kan också ge de symptom du beskriver.
Ena var full . Han började på medicin för förstorad prostata igår . Han somnar ungefär halv fyra på morgonen och sover typ till 10 .
Vet inte om han kan vara uttråkad . Han får inte göra mycket för han är under rehabilitering för en opererad bog .
Sitter utanför hans fysioterapeut nu för koll på honom om en stund .
Orolig för att han får för lite sömn .

Ena var full . Han började på medicin för förstorad prostata igår . Han somnar ungefär halv fyra på morgonen och sover typ till 10 .
Vet inte om han kan vara uttråkad . Han får inte göra mycket för han är under rehabilitering för en opererad bog .
Sitter utanför hans fysioterapeut nu för koll på honom om en stund .
Orolig för att han får för lite sömn .
Utmärkt tillfälle att börja med nosework. Mentall stimulans och perfekt träning för en hund som inte får vara så fysiskt aktiv.

Hoppas allt går bra

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 356
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 051
Senast: Lime
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 151
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Har en 11 årig snart 12 årig rottis hane som jag misstänker borrelia på. För ca en o halv månad sedan fick han konstiga symtom han blev...
Svar
18
· Visningar
2 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka