Hund som kissar på sig?

Aliil

Trådstartare
Min hund har kissat på sig två gånger nu. Första gången var för nästan en månad. Den gången avfärdade jag det hela som mysko. Då hon alltid säger till om hon måste ut, samt att hon låg i soffan när det hämde. I natt/tidig morgon hände det igen. Vid 2 tillfällen (fanns två fläckar i sängen).

Ett par timmar senare såg jag hur det droppade om henne. Snabbt som attan tog jag ut henne för att hon skulle få kissa. Men hon var inte intresserad av det, utan tog god tid på sig innan hon satte sig.

Så vad kan det vara som e fel på henne?

Sv: Hund som kissar på sig?

Jag gissar på urinvägsinfektion. Problem med kisseriet betyder i min värld omgående besök hos veterinär, så i dina skor skulle jag ringa direkt för att få en tid inom kort. Just urinvägsinfektion är väldigt plågsamt, så ju förr man kan sätta in behandling, desto bättre. Det kan också finnas andra förklaringar. Tror t.ex. att urinsten kan skapa liknande problem, men jag är inte säker.

Hon e kastrerad så det kan inte vara livmodern. Och den togs redan när hon var liten.

Hellas: Då e det bara att ringa...

Inkontinens? Det är ju inte helt ovanligt att de drabbar kastrerade tikar.

Absolut, det kan dyka upp flera år efter ingreppet. Det kan också bero på saker som ålder, övervikt m.m. och säkert en blandning av dessa.

Det kan vara UVI eller inkontinens. Om det hade varit stopp i urinröret = kristaller eller stenar i urinblåsan hade det förmodligen kommit massor om det hade legat något för så att hon inte hade kunnat kissa. Jag hade bett vetten kolla det omgående. Kanske är det något helt annat, men det ser ju vetten om de röntgar eller ultraljudar.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 773
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 270
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 317
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur