Russin8
Trådstartare
Har en snart 3:årig tik som jag har ett litet problem med. Hon har en liten egenhet. Hon kissar och bajsar inne ibland, men bara på övervåningen! Hon får inte vara där och är aldrig där annars. Men ibland går hon upp dit och kissar och bajsar på nätterna. Hon kan ha varit ute vid 12 tiden på kvällen innan jag lägger mig och sen går jag upp vid sju och ändå så gör hon inne. Sätter jag ett galler för trappan så kissar eller bajsar hon aldrig inne. Så hon kan uppenbarligen hålla sig utan problem. Nu använder jag gallret i trappan, men ibland glömmer man ju det. Jag sover på nedervåningen.
Jag undrar varför hon gör så? En teori jag har är att eftersom hon aldrig är där annars så är det inte "inne" för henne? Jag har ju aldrig kommit på henne med det så hon kanske inte vet att hon inte får?
Vad tror ni? Och vad kan man göra åt det. Jag sover ju alltid när hon gör det. Nu är det ju inte så svårt att använda gallret, men som sagt ibland glömmer jag sätta upp det.
MVH Russin8
Jag undrar varför hon gör så? En teori jag har är att eftersom hon aldrig är där annars så är det inte "inne" för henne? Jag har ju aldrig kommit på henne med det så hon kanske inte vet att hon inte får?
Vad tror ni? Och vad kan man göra åt det. Jag sover ju alltid när hon gör det. Nu är det ju inte så svårt att använda gallret, men som sagt ibland glömmer jag sätta upp det.
MVH Russin8