Hund som gömmer skor, och börjar bli riktigt bra på det....

YorkWann

Trådstartare
Jag är medveten om att det är en retriever, och att hon gärna bär saker, och skor i synnerhet. Hon är frisk och får tillräckligt med motion och stimulans, i allmänt en trevlig, glad hund.
Hon har börjat ta husses skor och gömma dom, och det är fasen riktigt kluriga gömställen, det är som att vi leker fågel, fisk eller mittemellan varje morgon nu :meh:

:)
Det verkar inte bättre än att hon fattar att hon måste gömma dom svårare för varje gång för att vi inte ska hitta dom. idag hade hon hoppat upp i kökssoffan och ändrat på kuddarna och gömt skon bakom ( och alltså skuffat tillbaka kuddarna över igen). Bakom tvättmaskinen i badrummet (badrummet som hon hatar annars). Öppnat dörren till klädkammaren och lagt dit tre skor och fått igen dörren igen, etc.

Någon mer som har en hund som gör såhär? (vi har tyvärr ingenstans att låsa in skorna, och skohylla är likosm inget problem för henne) Om det inte vore för att det tar tid varje morgon att hitta dom och att det blir rätt skitigt med vinterkängor överallt i lägenheten så hade det ju itne varit ett problem.

Hon är jäkligt rolig i många andra fall och har en enorm personlighet (på gott och ont kanske ;) )
 
Min äldsta labbe tik är en inbiten skobärare och sprider gärna skorna över hela huset. Om hon blir glad eller upphetsad så bara MÅSTE hon ha en sko i munnen. Egentligen ingen fara då hon inte gör någon åverkan, men det eviga letandet gör en galen.

Vi har skoskåp inköpta från IKEA för att slippa leta skor varje morgon.
 
Min hund gömmer dem inte så oftast är det ju fisk. MEN när jag hemma hos min mamma envisas hon med att lägga upp skorna när hon hittar den vilket innebär att jag letar ihjäl mig på golvet.. :meh:
 
Haha
Inga tips men... min senaste hund snodde mina tofflor. Vilket gjorde att jag ofta gick med bara en fårskinnstoffel. Det var ju varmare att ha en än att gå helt utan. Fok frågade om jag tappat den andra men jag hade ju bara hittat en.

Dock gömde han dem inte. Han bara hämtade dem för att ligga på. Så de låg på ställen i huset där han legat.
 
Jag är medveten om att det är en retriever, och att hon gärna bär saker, och skor i synnerhet. Hon är frisk och får tillräckligt med motion och stimulans, i allmänt en trevlig, glad hund.
Hon har börjat ta husses skor och gömma dom, och det är fasen riktigt kluriga gömställen, det är som att vi leker fågel, fisk eller mittemellan varje morgon nu :meh:

:)
Det verkar inte bättre än att hon fattar att hon måste gömma dom svårare för varje gång för att vi inte ska hitta dom. idag hade hon hoppat upp i kökssoffan och ändrat på kuddarna och gömt skon bakom ( och alltså skuffat tillbaka kuddarna över igen). Bakom tvättmaskinen i badrummet (badrummet som hon hatar annars). Öppnat dörren till klädkammaren och lagt dit tre skor och fått igen dörren igen, etc.

Någon mer som har en hund som gör såhär? (vi har tyvärr ingenstans att låsa in skorna, och skohylla är likosm inget problem för henne) Om det inte vore för att det tar tid varje morgon att hitta dom och att det blir rätt skitigt med vinterkängor överallt i lägenheten så hade det ju itne varit ett problem.

Hon är jäkligt rolig i många andra fall och har en enorm personlighet (på gott och ont kanske ;) )
Lär henne att leta upp dem åt er. :up:
 
Ställ skorna bakom kompostgaller.
Hallen är stor som leder liksom in till alla rum, inte riktigt öppen planlösning, men nästan, så det går inte att sätta kompostgaller för bara hallen. Eller menade du att man skulle sätta kompostgallret bara runt skohyllan?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 322
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 169
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp