Hund konstig inåtandning

Oberon 13

Trådstartare
Hej
Det här är mitt första inlägg här.
Jag har en engelsk cockerspanieln som är 6 år och 9 månader.
Han har haft någon konstig inåtandning då och då .
Nu i lördags hade han ett sånt läte men sedan i onsdags fick han ett sånt läte igen fyra gånger på raken , han är helt oberörd av det sedan .
En veterinär så magbesvär eftersom han har problem med magkatarr till och från sedan han var liten och det varit mycket nu .
Eventuellt noskvalster.
Jag är orolig för trachealkollaps.
Men det trodde inte veterinärsköterskan för det är oftast dvärgraser som får det .
Han får det inte när han drar i kopplet , busar , han har ork , kan äta och dricka som vanligt.
Han låter inte som en gris när det händer . Ingen hosta .
Någon som har någon aning?
Är livrädd för trachealkollaps.
Orolig matte

Hej
Det här är mitt första inlägg här.
Jag har en engelsk cockerspanieln som är 6 år och 9 månader.
Han har haft någon konstig inåtandning då och då .
Nu i lördags hade han ett sånt läte men sedan i onsdags fick han ett sånt läte igen fyra gånger på raken , han är helt oberörd av det sedan .
En veterinär så magbesvär eftersom han har problem med magkatarr till och från sedan han var liten och det varit mycket nu .
Eventuellt noskvalster.
Jag är orolig för trachealkollaps.
Men det trodde inte veterinärsköterskan för det är oftast dvärgraser som får det .
Han får det inte när han drar i kopplet , busar , han har ork , kan äta och dricka som vanligt.
Han låter inte som en gris när det händer . Ingen hosta .
Någon som har någon aning?
Är livrädd för trachealkollaps.
Orolig matte
Låter som inåtdragning/inåtvända nysningar? Det är helt ofarligt. Kan vara symtom på noskvalster men behöver inte vara det.
Kolla några filmer på youtube om din hund gör likadant (sök på typ inverted sneezing dog). Aldrig hört om cocker med trachealkollaps. De hundar hostar när det blir drag och tryck mot halsen.

Kan det komma och gå ?
Kan det komma och gå ?
Låter som inåtdragning/inåtvända nysningar? Det är helt ofarligt. Kan vara symtom på noskvalster men behöver inte vara det.
Kolla några filmer på youtube om din hund gör likadant (sök på typ inverted sneezing dog). Aldrig hört om cocker med trachealkollaps. De hundar hostar när det blir drag och tryck mot halsen.
Okej. Tycker det låter som så men hans låter inte så hårt .
Men han har inte haft det hela livet kommit nu .
Han drar i kopplet men då hostar han inte .

Liknande trådar

Hundhälsa Gammelvovven fick i April (om jag inte minns tokigt) något slags krampanfall,vi var till veterinären dagen efter och allt såg bra ut,vi...
Svar
11
· Visningar
14 321
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 308
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka