I tisdags blev min hund attackerad oprovocerat av en annan hund där ägaren inte kunde kontrollera hunden. Min lilla kille på 7 kg hade inte en chans att försvara sig mot en på 50 kg. Han tjocka jacka räddade honom när hunden bet och ruskade honom vid bröstet/halsen. Han fick en blodutgjutning nedanför halsen då stor som en 5krona det gick inte hål och blödde tack vare jackan. Även ett blodkärl i ögat gick sönder och han blev röd. Ringde veterinäre, de ville att jag skickade bilder vilket jag gjorde. Själva blodutgjutningen var inte så intressant enligt dem men om ögat inte blev bättre skulle jag komma in. Ögat är nu bra, redan dagen efter var nästan allt röda borta. Däremot hans blodutgjutning har vuxit (brett ut sig) och jag känner mig lite orolig. Är det som ett blåmärke som växer först och sedan försvinner? eller borde jag kontakta veterinären igen? eftersom det var av ickerelvans till dem senast tänkte jag att det var normalt men jag vet inte hur hundens hud beter sig jämfört med människan. Bifogar bild på första dagen och idag.