Hund anföll hästar på ridskola

(Ridsport)
En okopplad blandrashund gick till attack mot hästarna vid en utomhusritt med elever från Mälarhöjdens ridskola söder om Stockholm på lördagen. Flera elever föll till marken men ingen behövde föras till sjukhus.

Läs mer...
 
Sv: Hund anföll hästar på ridskola

Usch vad otäckt! Det är ju inte första gången den ridskolan råkar ut för det heller, undrar om det beror på att den ligger så i ett bostadsområde?
 
Sv: Hund anföll hästar på ridskola

Återigen okopplad hund! Att någonting så enkelt kan vara så svårt för vissa individer!:grin:
 
Sv: Hund anföll hästar på ridskola

Hoppas det kostar för den hundägaren! För man ska ju ta ansvar för sina djur om de ställer till med elände! Och det är ju faktiskt förbjudet att ha lösa hundar, speciellt om de har dumheter för sig så ägaren inte kan kontrollera dem!

Håller med, är koppel en så avancerad sak att en hundägare inte kan använda det?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I söndags red en av Huvudsta ridskolas elever ut på en tur. I närheten av en hundrastgård attackerades hästen av två hundar, som bet...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst vid Hufvudsta Ridskola i Stockholm attackerades av två hundar vid en uteritt på söndagen. Ryttaren är förd till sjukhus och...
Svar
9
· Visningar
1 907
Senast: spinxx
·
  • Artikel
Hästnyheter I går var han etta i kvällens viktigaste klass. När det var dags för tidshoppning på lördagen vann Peder Fredricson – före sin elev...
Svar
0
· Visningar
568
Senast: Gunnar
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp