Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är det visserligen ingen serie, men har du testat honungsmasker? Alltså att bara lägga på honung i ansiktet, låta vara minst 15 min och sen skölja? Kan med fördel kombineras med någon kräm efteråt (jag brukar använda Ultra Bland från Lush).
Jag har också torr och känslig hy samt eksem och har en jäkla massa allergier mot ämnen som finns i många hudvårdsprodukter, men det här har räddat upp mycket! Dessutom kostar det inte så mycket att testa, en burk ekologisk honung får man för runt 50-lappen och den räcker i evigheter.
Och hur står det till med intag av b-vitamin och d-vitamin? Kan åter igen bara gå till mig själv: jag kunde sluta nästan helt med mina kortisonkrämer efter att jag började ta just dessa tillskott. B-vitamin är dessutom vattenlösligt så det kan inte överdoseras
Fortsätt att undvika kortison i ansiktet, det brukar inte vara något bra där.
Jag har liknande problem som du och jag använder mig av Maria Åkerbergs serie med bra resultat Är i princip aldrig torr i hyn längre.
Exuviance. Exuviance. Exuviance.
Du kommer inte ångra dig, jag lovar!
Jag hade jätteproblem innan med torra partier i ansiktet med torreksem samtidigt som jag var fet i andra områden.
Fick tips att använda decleor av en hudterapeut och det har gjort underverk på mig!
Använder den serien som heter harmonie calm
Decleor verkar bli nästa testobjekt!
Läs trådstarten innan du svarar nästa gång
Gör det!
Jag har ansiktstvätt, dagkräm samt en mask som smörjs in och ska vara kvar över natt. Har aldrig någonsin haft så fin hud i ansiktet som nu! :Love: