Hubertus tips?

S

suss44

Hej det är så att jag ska vara med i en hubertusjakt på lördag och undrar om någon har några tips för en HET häst?
Han blir helt till sioig när det komemr till galoppen men han travar som f*n istället för att galoppera....
Har ni nå tips för att få han att tagga ner?
Undrar ochså om det stämmer att man knyter en rösrosett i svansen på sparkande hästar?:D

Sv: Hubertus tips?

kan svara på den sista frågan.
Ja, det stämmer att man sätter en röd rosett i svansen på hästar som sparkar : ]

Hade jag en sådan häst skulle jag avvakta och träna till nästa års hubertus.

/M

Ja det beror ju på. Blir hästen bara piggare och sådär så är det väl ingenting man kan göra åt mer än att försöka vara lugn själv.

Blir den för stark/bockig/bråkig/studsig osv så bör den inte vara med på en hubertusritt. Risken finns när det är så många(?) hästar att hästarna stissar upp varandra och det kan bli mindre kul.

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 324
Senast: mily
·
Träning Hej! Har en häst som blir väldigt het vid hoppning. Han brukar vara lugn i början av hopp-passen, men i något skede blir han alltid...
Svar
8
· Visningar
1 542
Senast: MimmiNO
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Träning Hejsan! Behöver tips och råd. Har en väldigt energisk häst som stundvis blir rätt het. Jag kan hantera det i skritt och trav och känner...
2
Svar
28
· Visningar
3 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka